Active Learning Innovations in Knowledge Management Education Generate Higher Quality Learning Outcomes

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Shelley, Arthur
dc.date.accessioned 2014-11-09T11:49:49Z
dc.date.available 2014-11-09T11:49:49Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Shelley, A., Active Learning Innovations in Knowledge Management Education Generate Higher Quality Learning Outcomes. Journal of Entrepreneurship, Management and Innovation (JEMI), 2014, vol. 10, nr 1 : Knowledge Management Special Issue: Connecting Theory and Practice. Ed. by P. Lambe, s. 129-145 pl
dc.identifier.issn 2299-7326
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/8180
dc.description.abstract Innovations in how a postgraduate course in knowledge management is delivered have generated better learning outcomes and made the course more engaging for learners. Course participant feedback has shown that collaborative active learning is preferred and provides them with richer insights into how knowledge is created and applied to generate innovation and value. The course applies an andragogy approach in which students collaborate in weekly dialogue of their experiences of the content, rather than learn the content itself. The approach combines systems thinking, learning praxis, and active learning to explore the interdependencies between topics and how they impact outcomes in real world situations. This has stimulated students to apply these ideas in their own workplaces. pl
dc.description.abstract Innowacje dotyczące sposobu prowadzenia kursu Zarządzania Wiedzą dla studentów studiów podyplomowych pozwoliły na osiągnięcie lepszych wyników nauczania i zwiększyły zaangażowanie studentów w kurs. Informacje zwrotne uzyskane od studentów pokazują, że preferują oni wspólne, aktywne uczenie się, pozwalające im na bogatszy wgląd w tworzenie wiedzy i stosowanie jej do osiągnięcia innowacji i wartości. Kurs stosuje podejście andragogiczne, w którym studenci współdziałają w cotygodniowym dialogu dotyczącym ich doświadczeń związanych z treścią kursu zamiast po prostu uczyć się tej treści. Podejście to łączy myślenie systemowe, praktykę uczenia i aktywne uczenie w celu zbadania współzależności między tematami oraz ich wpływem na rzeczywiste sytuacje. Kurs zachęcił studentów do zastosowania tych idei w ich miejscach pracy. pl
dc.language.iso en pl
dc.publisher Nowy Sacz School of Business – National-Louis University pl
dc.rights open access pl
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject knowledge pl
dc.subject learning pl
dc.subject education pl
dc.subject systems thinking pl
dc.subject design thinking pl
dc.subject tive learning interdependence pl
dc.subject wiki pl
dc.subject wiedza pl
dc.subject uczenie pl
dc.subject edukacja pl
dc.subject myślenie systemowe pl
dc.subject myślenie projektowe pl
dc.subject aktywne uczenie pl
dc.subject współzależność pl
dc.subject wiedza własna pl
dc.title Active Learning Innovations in Knowledge Management Education Generate Higher Quality Learning Outcomes pl
dc.type article pl


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

open access Except where otherwise noted, this item's license is described as open access

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info