Asymetria poglądów kierowników i pracowników na zagadnienia motywacji: analiza na przykładzie wybranych stacji paliw LOTOS
Ładowanie...
Data
2014-09-29 23:27:57
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Na podstawie analizy poglądów kierowników i pracowników stacji paliw firmy LOTOS badano zaangażowanie w pracę, satysfakcję i zadowolenie pracowników z wykonywanej pracy. Pracownicy odpowiadali na pytania związane z atmosferą w pracy, wzajemnymi stosunkami oraz poziomem zaangażowania. Kierownicy wypowiadali się na tematy związane z motywacją swoich pracowników, z relacjami panującymi w zespole oraz z częstotliwością doceniania, chwalenia lub nagradzania podwładnych w przypadku dobrze wykonanej pracy. Badano asymetrię poglądów kierowników i pracowników na te same zagadnienia stanowiące punkt wyjściowy w procesie motywowania pracowników. Wśród 9 wspólnych pytań ankietowych, podobieństw ocen i odpowiedzi wśród pracowników i kierowników płci męskiej jest niewiele. Skorelowano także dla obu grup zależności w ocenie wzajemnych relacji, wynagrodzenia za pracę, zaangażowania pracowników oraz istotnych czynników wyraźnie obniżających motywację wśród podwładnych.
Using the example of petrol stations LOTOS, I describe tests which are the starting point in the process of understanding forces affecting motivation of employees. Staff responded to questions related to the atmosphere at work, relationship and level of involvement. Managers answered about topics related to the motivation of their employees, relationships prevailing in the team and frequency of praising and rewards given to subordinates. Based on the similarities of questions in both surveys, I examined the differences in the responses of males; among the nine survey questions there is little similarity in responses of employees and managers. I also explored correlattions for both groups with respect to the assessment of the relationships, salary, employee involvement and factors reducing the motivation of employees.
Using the example of petrol stations LOTOS, I describe tests which are the starting point in the process of understanding forces affecting motivation of employees. Staff responded to questions related to the atmosphere at work, relationship and level of involvement. Managers answered about topics related to the motivation of their employees, relationships prevailing in the team and frequency of praising and rewards given to subordinates. Based on the similarities of questions in both surveys, I examined the differences in the responses of males; among the nine survey questions there is little similarity in responses of employees and managers. I also explored correlattions for both groups with respect to the assessment of the relationships, salary, employee involvement and factors reducing the motivation of employees.
Opis
Słowa kluczowe
motywacja, motywowanie, satysfakcja, teorie motywacji, ocena, kierowanie ludźmi, efektywność, motivation, motivation, satisfaction, theories of motivation, evaluation, directing people, effectiveness