Poetyka fotografii w reklamie zewnętrznej

Ładowanie...
Miniatura

Data

2014-08-29 18:28:37

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Dynamicznie rozwijające się zjawisko reklamy, zmusiło projektantów do wykorzystywania bardziej nowoczesnych sposobów przyciągania uwagi konsumenta. Jednym z nich jest fotografia, bez której obecna reklama zewnętrzna nie byłaby tak skuteczna. Praca prezentuje podstawową wiedzę związaną z fotografią komercyjną i zjawiskiem reklamy. Postawione hipotezy dotyczyły reklamy zewnętrznej oraz wpływu fotografii na jej atrakcyjność. Dodatkowo przeanalizowane zostały wyniki ankiety, która dotyczyła wizerunku fotografii w reklamie zewnętrznej. Na wypełnienie ankiety zgodziło się 50 osób różnej płci i w różnym wieku. Analiza potwierdziła hipotezę związaną z zainteresowaniem odbiorcy reklamą zewnętrzną, oraz częściowo potwierdziła hipotezę o wpływie fotografii na atrakcyjność reklamy zewnętrznej. W tym przypadku wniosek wysunął się sam: fotografia jest ważnym nośnikiem treści perswazyjnych. Nieumiejętne jej zastosowanie może spowodować spadek atrakcyjności reklamy i zmniejszenie zainteresowania odbiorców.
The emerging phenomenon of advertising, forcing designers to use more modern ways of attracting the attention of the consumer. One of them is the photograph, without which the current outdoor advertising would not be as effective. The paper presents the basic knowledge related to commercial photography and advertising phenomenon. Hypotheses related to outdoor advertising and the impact of photography on her attractiveness. In addition, the survey results have been analyzed, which concerned the image of photography in outdoor advertising. On completing the survey agreed to 50 persons of different sexes and ages. The analysis confirmed the hypothesis related to the interest of the recipient outdoor advertising, and partially confirmed the hypothesis about the impact of photography on the attractiveness of outdoor advertising. In this case the proposal put forward in the same photograph, is an important persuasive content. Incompetent application can cause a decrease in the attractiveness of advertising and reducing consumer interest.

Opis

Słowa kluczowe

fotografia komercyjna, reklama, reklama zewnętrzna, photography, commercial photography, advertising, outdoor advertising, fotografia

Cytowanie