Zarządzanie satysfakcją z pracy nauczycieli jako sposób podnoszenia ich efektywności na przykładzie Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Łysej Górze

Ładowanie...
Miniatura

Data

2009-07-03 13:47:17

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest przeanalizowanie tego, w jakim stopniu i czy w ogóle satysfakcja z pracy nauczycieli wpływa na poziom ich pracy. Zagadnienie to przedstawiono zarówno od strony literaturowej, jak i od strony praktycznej poprzez przeprowadzenie badań wśród nauczycieli. Praca składa się z trzech rozdziałów. W rozdziale pierwszym zawarto definicje pracy i jej wartość dla pracownika. Następnie omówiono pojęcie satysfakcji z pracy. W jego dalszej części przedstawiono czynniki indywidualne i właściwości organizacyjne wpływające na poziom satysfakcji z pracy. W rozdziale drugim przedstawiono pojęcia motywacji oraz motywacji w pracy. Ukazano również dwie teorie motywacji: teoria składników motywacji oraz teoria procesu motywowania. W dalszej części tego rozdziału omówiono pojęcie zaangażowania pracowniczego. Trzeci i zarazem ostatni rozdział stanowi empiryczną część pracy. Opisano w nim zawód nauczyciela, przedmiot badań, który dotyczy poziomu satysfakcji z pracy nauczycieli oraz tego, w jaki sposób satysfakcja ta jest związana z ich zawodową efektywnością. Ponadto postawiono hipotezy oraz metody badawcze. Następną część pracy stanowią wyniki badań przeprowadzonych wśród nauczycieli Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Łysej Górze. Ostatnia część zawiera wnioski z badań opierające się na weryfikacji postawionych wcześniej hipotez.

Opis

Słowa kluczowe

praca, badanie satysfakcji, motywowanie

Cytowanie