Wizerunek marki Google i jej perspektywy rozwoju

Ładowanie...
Miniatura

Data

2014-07-30 21:52:24

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Praca podejmuje problematykę marki oraz kreowania jej wizerunku na rynku tradycyjnym oraz wirtualnym. Głównym celem pracy było zanalizowanie procesu tworzenia marki, jej tożsamości i wizerunku jako głównego czynnika przewagi konkurencyjnej. Autorka przedstawia za wzorzec firmę Google – jako idealnego przykładu przedsiębiorstwa, które za pomocą technologicznego rozwoju jej produktów i usług oraz innowacyjności w kreowaniu pomysłów i ich realizacji zaspokaja złożone potrzeby konsumentów i rynku. Praca zawiera empiryczną weryfikację hipotezy o pozytywnym wizerunku marki Google w oczach użytkowników oraz ogromnym zaangażowaniu firmy w codzienne działania w sieci nie tylko firm, ale i przeciętnych internautów. Z badania wynika, że użytkownicy na co dzień korzystają z usług i produktów oraz większość z ankietowanych uznaje markę Google za profesjonalną, innowacyjną, użyteczną i godną zaufania. Autorka podejmując się napisania pracy postawiła hipotezę, iż „ W warunkach dynamicznych zmian, presji rynku związanej z agresywnymi działaniami konkurencji oraz szybkiego rozwoju technologicznego znaczenie marki i kreowania jej wizerunku stało się podstawowym standardem w strategii marketingowej przedsiębiorstw. Marka, a konkretnie jej wizerunek jest obecnie źródłem przewagi konkurencyjnej oraz kluczowym czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe konsumentów”. Analizując wszystkie obszary marki i jej wizerunku na kolejnych płaszczyznach oraz opierając się na przeprowadzonym badaniu, hipoteza ta została w pełni potwierdzona.
This paper explains the issue of creating a brand and its image on the virtual and traditional market. The main intention of this paper was to analyze the process of creating the brand, its identity and image as a major competitive advantage. The author as a model presents Google brand - a perfect example of company that uses technological development of its products and services as also innovation in creating ideas and their realization that satisfies the complex needs of consumers and the market. This paper , also includes an empirical verification of the hypothesis as positive image of Google brand in the users eyes and a huge commitment of the company in daily activities in the network not only for other corporations or private investor but for internet users. The study proves that users use Google services and its products every day. The majority of the respondents considered the Google as professional, innovative, useful and reliable brand. Author's hypothesis was that " Under dynamic changes, pressures of the market due to aggressive actions in competition and rapid technological development and the importance in creating brand's image has become a key standard in the marketing strategies of companies. The brand, specifically it image is now a source of competitive advantage and a key factor in consumers' purchasing decisions". Analyzing all areas of the brand and its image in further levels based on the conducted study, the hypothesis has been fully confirmed.

Opis

Słowa kluczowe

marka, wizerunek marki, e-branding, Google, brand, brand image, e-branding, Google

Cytowanie