Znaczenie kształtowania relacji Business to Business w branży turystycznej na Sądecczyźnie - na przykładzie firmy Usługi Rekreacyjne „Czysta Frajda”

Ładowanie...
Miniatura

Data

2014-09-28 18:31:33

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem niniejszej pracy są rozważania na temat znaczenia kształtowania relacji B2B w branży turystycznej na Sądecczyźnie. Problem ten zaprezentowano na przykładzie firmy Usługi Rekreacyjne "Czysta Frajda" z Krynicy-Zdroju. W pracy zawarto wnioski ze studiów literaturowych, analizy rynku i badań bezpośrednich. W ramach projektu zostały przeprowadzone badania ilościowe i jakościowe. Narzędzie badawcze stanowił kwestionariusz ankiety oraz scenariusz wywiadu - Individual In-Depth Interviews (IDI). Próbę badawczą stanowiła grupa 35 osób, głównie menedżerów i właścicieli obiektów noclegowych na Sądecczyźnie. Na podstawie wyników uzyskanych z ww. badań marketingowych stwierdzić można, że wśród podmiotów świadczących usługi noclegowe i turystyczne w powiecie nowosądeckim koncepcja marketingu partnerskiego nie jest jeszcze zbyt popularna. Jednak badani wykazali się otwartością i chęcią nawiązywania w przyszłości współpracy z innymi podmiotami z branży oraz wiedzą na temat korzyści płynących z rozwoju relacji B2B. Dla badanej branży wzajemna, stała współpraca oznacza bowiem możliwość udoskonalania i rozszerzania swojej oferty, większą elastyczność i dopasowanie do indywidualnych oczekiwań klientów, a w następstwie stabilizację i uzyskanie przewagi konkurencyjnej.
The aim of this work is a reflection on the importance of relations B2B in the tourism industry on the New Sącz District. Problem was presented on the example of the company “Czysta Frajda” of Krynica. This paper contains the conclusions of the literature studies, market analysis and marketing research. The Project is based on qualitative and quantitative research carried out with the use of a questionnaire and interview scenario IDI. There were 35 respondents, mainly managers and owners of lodging places in the region. Research data analysis allows to conclude that the application of partnership marketing concept into practice is a rare phenomenon in the Nowy Sącz District. However, the respondents showed an optimistic approach towards building a partnership touristic network and were aware of its advantages. Mutual and ongoing cooperation of touristic network members allows for improvement and development of their own offer, greater flexibility and accommodation to clients expectations. This, in turn, could result in business stability and advantage over competition.

Opis

Praca wyróżniona ale zastrzeżona.

Słowa kluczowe

marketing partnerski, relacje business to business, rozwój relacji, rynek usług turystycznych, Usługi rekreacyjne „Czysta Frajda”, partnership marketing, relations Business to Business, business relationship development, touristic services market, company “Czysta Frajda”

Cytowanie