Rola promocji w rozwoju gminy Chełmiec

Ładowanie...
Miniatura

Data

2014-07-29 12:01:40

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem niniejszej pracy dyplomowej jest ukazanie wpływu promocji na rozwój gminy Chełmiec. Postawione hipotezy badawcze sprawdzono przy pomocy monograficznej metody badawczej. Newralgicznym elementem przygotowania niniejszego opracowania była analiza dokumentów strategicznych gminy Chełmiec, jak również, aby ująć opisywane zjawisko w szerszym horyzoncie, strategii powiatu nowosądeckiego. W wyniku przeprowadzonych badań autor potwierdził następujące hipotezy: 1. Dobre zarządzanie rozwojem gminy jest czynnikiem współodpowiedzialnym za kolejny sukces gminy Chełmiec w ogólnopolskim konkursie na najlepszą gminę wiejską. 2. Promocja gminy Chełmiec jako przyjaznego miejsca dla inwestorów oraz korzystnego miejsca zamieszkania powoduje wzrost liczby mieszkańców oraz wzrost liczby podmiotów gospodarczych i oferowanych przez nie miejsc pracy. 3. Promocja warunkuje zrównoważony rozwój gminy Chełmiec. Dodatkowych wzmożonych i skonsolidowanych działań w celu pełnego wykorzystania potencjału gminy wymaga: 1. Promocja turystyki i agroturystyki dzięki naturalnym uwarunkowaniom geograficzno-przyrodniczym stanowi szansę rozwojową dla gminy Chełmiec. 2. Promocja na arenie ogólnopolskiej i międzynarodowej jest elementem sukcesu gminy Chełmiec. Autor uważa, że promocja implikuje pozytywny wizerunek gminy, co ma swoje przełożenie na jej rozwój. Najbardziej efektywne ze względu na konkurencyjność gminy Chełmiec są promocja proekologicznych rozwiązań i promocja gminy jako miejsca przyjaznego do zamieszkiwania.
The aim of this thesis is to show the impact of promotions on the development of the municipality Chełmiec. Research hypotheses tested using the monographic research method. The crucial element in the preparation of this study was to analyze the strategic documents Chełmiec municipalities, as well as to enclose described the phenomenon in a broader horizon, the strategy of Nowy Sacz district. As a result of the research the author has confirmed the following hypotheses: 1. Good governance is a factor in the development of the municipality co-responsible for the subsequent success of the municipality Chełmiec in the national competition for the best rural commune. 2. Promotion of municipalities Chełmiec as a friendly place for investors and favorable residence increases the number of inhabitants and the increase in the number of companies and they offer jobs. 3. Promotion of sustainable development of the municipality determines Chełmiec. Additional intensified and consolidated operations in order to fully exploit the potential of the municipality requires: 1. Promotion of tourism and agro-tourism through to the natural geographical and natural determinants represents a development opportunity for the municipality Chełmiec. 2. Promotion at the national and international arena is part of the municipality Chełmiec success. The author believes that the promotion implies a positive image of the municipality, which has its impact on its development. The most effective due to the competitiveness of the municipality Chełmiec are promoting eco-friendly solutions and promote the municipality as a good place to live.

Opis

Słowa kluczowe

promocja, marketing, rozwój, gmina, Chełmiec, metoda monograficzna, promotion, marketing, development, municipality, Chełmiec, monographic method

Cytowanie