Fotografia komercyjna na usługach reklamy

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Lizak, Jadwiga
dc.contributor.author Sadowski, Daniel
dc.date.accessioned 2014-12-11T11:39:51Z
dc.date.available 2014-12-11T11:39:51Z
dc.date.issued 2014-07-29 23:20:02
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/8296
dc.description.abstract Niniejsza praca stawia sobie za cel opisanie teoretycznych podstaw fotografii i reklamy, a także zawiera analizę fotografii ze względu na semantykę użytych w niej znaków niewerbalnych ze szczególnym uwzględnieniem fotografii portretowej. Badanie zostało zaprojektowane jako ankieta internetowa, została rozpowszechniona przez popularny serwis społecznościowy, jak również zostały poddane analizie dwie fotografie portretowe. Podstawą reklamy obok słowa jest komunikacja ikoniczna, dlatego fotografia reklamowa składa się z wielu niewerbalnych znaków, do których zaliczamy: linie, barwę, kolor, światłocień, kompozycję, kadr, ruch. Głównym znakiem niewerbalnym, który kreuje odbiór fotografii jest światło. Fotografia, w której zostały użyte w sposób świadomy, niewerbalne znaki, a także powstała w poprawny sposób techniczny, jest fotografią komercyjną. Respondenci ankiety są świadomi w jaki sposób wpływa fotografia portretowa na reklamowany produkt, 77% badanych stwierdziło, że ten zabieg zwiększa atrakcyjność reklamowanego produktu, natomiast głównym zadaniem wizerunku w reklamie jest przyciągnięcie uwagi – uznało tak 29% badanych, innymi aspektami były: odwrócenie wzroku od niedoskonałości produktu, oddziaływanie na emocje klienta, urealistycznienie reklamy, oddziaływanie na wyobraźnię odbiorcy. pl
dc.description.abstract The main objective of this master thesis is to describe theoretical foundations of photography and advertising, and it includes an analysis of photography in view of the meaning used in it non-verbal signs with special consideration given to portrait photography. The analysis was created as a web questionnaire which was published in popular social networking site. Two portraits has been analysed in this survey. The foundation of the advertising is iconic communication, so advertising photography consists from many non-verbal signs, which includes: lines, tones, colours, chiaroscuros, composition, frame and move. The main non-verbal sign, which creates a reception of photography is light. Photography where non-verbal signs were used in conscious way, and it has been created in correct technical way, it is called commercial photography. Recipients of the survey are aware of how portrait photography affect for advertised product, 77 % of respondents stated that, using portrait photography makes the object more attractive. However the main task of image in advertising is attracting of attention – 29% of respondents stated the same. Other aspects were: reversal the vision of defects, impact on client’s emotion, making advertising real, impact on customer’s imagination. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject reklama komercyjna pl
dc.subject ankieta internetowa pl
dc.subject portret pl
dc.subject commercial advert pl
dc.subject Internet questionnaire pl
dc.subject portrait pl
dc.subject light pl
dc.subject fotografia pl
dc.subject photography pl
dc.subject światło pl
dc.title Fotografia komercyjna na usługach reklamy pl
dc.title.alternative Commercial photography in advertising pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2014-12-04T12:34:09Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info