Analiza funkcjonowania niepublicznych zakładów opieki zdrowotnej w kontekście satysfakcji pacjenta na przykładzie: Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Praktyka Lekarza Rodzinnego lek. med. Danuta Mrażek

Brak miniatury

Data

2006

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy było przedstawienie opinii respondentów na temat praktyki lekarza rodzinnego a zarazem związanego z nią zawodu lekarza rodzinnego oraz zdiagnozowanie, w jakim stopniu w dzisiejszym czasie jest ona w stanie zaspokoić potrzeby i oczekiwania swoich pacjentów. Praca składa się z pięciu rozdziałów, pierwsze trzy rozdziały tworzą część teoretyczną natomiast rozdział czwarty i piąty to część empiryczna. Rozdział pierwszy odpowiada na pytanie, czym jest medycyna rodzinna, jakie są jej podstawowe elementy instytucjonalne, przedstawia krótki jej zarys historyczny. Celem rozdziału drugiego jest zapoznanie się z prawnymi aspektami dotyczącymi prowadzenia działalności gospodarczej, jaką jest prywatna praktyka lekarska. Krótko scharakteryzowano pojęcie praktyki lekarskiej i jej funkcjonowanie. W trzeciej części analizie został poddany opis roli lekarza rodzinnego i zakres jego kompetencji, opis roli pacjenta w zreformowanym systemie polskiej ochrony zdrowia oraz przebieg relacji lekarz rodzinny – pacjent i specyfika tej współpracy. Rozdziały czwarty i piąty to rozdziały badawcze w których podjęto próbę oceny stopnia zaspakajania potrzeb, oczekiwań pacjentów zadeklarowanych w Prywatnej Praktyce Lekarza Rodzinnego lek. med. Danuta Mrażek będącej niepublicznym zakładem opieki zdrowotnej. Badanie ankietowe zostało przeprowadzone na grupie 20 osób.

Opis

Słowa kluczowe

medycyna rodzinna, opieka zdrowotna, relacje z klientami, wizerunek przedsiębiorstwa

Cytowanie