Ocena strategii rozwojowej i konkurencji w Tarnowskim Ośrodku Informacyjnym

Brak miniatury

Data

2006

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Praca dotyczy oceny strategii rozwojowej i konkurencji w Tarnowskim Ośrodku Informacyjnym. Celem pracy jest udzielenie odpowiedzi na pytanie czy firma wybrała dobry kierunek swojego rozwoju przy wykorzystaniu metod portfelowych oraz ocena stosowanych strategii konkurencji przy wykorzystaniu metod otoczenia konkurencyjnego. Badany okres działalności Tarnowskiego Ośrodka Informacyjnego w branży internetowej w Tarnowie przypada na lata 2003 i 2004. Nie jest to okres dynamicznego wzrostu sektora, ale dotyczy okresu, w którym Firma podjęła decyzję o rozszerzeniu dotychczasowej działalności o branżę telekomunikacyjną. Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy rozdział prezentuje zarządzanie strategiczne, jego koncepcje, definicje, funkcje, cele oraz charakterystykę procesu zarządzania strategicznego, jaką spotykamy w literaturze przedmiotu. Rozdział drugi to charakterystyka strategii rozwoju, a w szczególności strategia dywersyfikacji i strategii konkurencji. Kolejną pozycję stanowi analiza strategiczna a przede wszystkim metody. W rozdziale trzecim znajduje się charakterystyka Tarnowskiego Ośrodka Informacyjnego. Przedstawiono historie, misje, rodzaj działalności oraz strukturę Przedsiębiorstwa wraz z charakterystyką zasobów i rynku, w jakim TOI działa. Ostatni czwarty rozdział to wykorzystanie omówionych metod analizy do zbadania potencjału, pozycji konkurencyjnej oraz określenia stosowanych strategii przez firmę. Rozdział kończą charakterystyka strategii rozwojowej i konkurencji w Tarnowskim Ośrodku Informacyjnym oraz ich ocena poprzez pryzmat wykonanych badań.

Opis

Słowa kluczowe

zarządzanie strategiczne, strategia rozwoju przedsiębiorstwa, strategia konkurencji, analiza strategiczna, studium przypadku

Cytowanie