Analiza systemu dystrybucji firmy branży it na przykładzie Optimus S.A.

Brak miniatury

Data

2008

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest analiza i ocena systemu dystrybucji produktów w firmie, OPTIMUS S.A. Intencją autora jest zaproponowanie takich zmian w dotychczasowym systemie, aby możliwe było korygowanie na bieżąco występujących nieprawidłowości. W pracy przyjęto następujące tezy: 1. System dystrybucji w firmie OPTIMUS S.A. odbiega od prezentowanych w literaturze przedmiotu, jednak jest on skuteczny i uwzględnia specyfikę branży. 2. Zastosowane rozwiązania są mało elastyczne i nie są nastawione na zmiany zachodzące w otoczeniu (zarówno odnośnie nowego asortymentu, jak i zmieniających się potrzeb odbiorców).3. Istnieje możliwość udoskonalenia procesu nadzorowania systemu dystrybucji, poprzez wprowadzenie okresowych audytów wykorzystywanych kanałów dystrybucji i monitorowanie nowych. Treść pracy podzielona została na cztery rozdziały. W rozdziale pierwszym omówiona została Branża IT w Polsce i główne aspekty, takie jak przystąpienie polski do UE, technologia informacyjna jako czynnik wspomagający proces globalizacji. W rozdziale drugim została przedstawiona istota całego systemu dystrybucji, od zasadniczego pojęcia dystrybucji poprzez funkcje, obowiązujące podstawowe strategie. W rozdziale trzecim zaprezentowana została firma OPTIMUS S.A. Podane zostały zarówno ogólne informacje o spółce, jak specyfika działalności, wyniki finansowe, rodzaje oferowanych towarów, ale także geneza systemu informacyjnego oraz zmiany w strukturze dystrybucji. Rozdział czwarty poświęcony jest systemowi dystrybucji omawianej firmy.

Opis

Słowa kluczowe

technologie informacyjne, gospodarka elektroniczna, informatyzacja, dystrybucja, kanały dystrybucji

Cytowanie