Diagnoza pozycji strategicznej firmy NTT System

Brak miniatury

Data

2007

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest przeprowadzenie analizy strategicznej firmy, która funkcjonuje na polskim rynku, już od jakiegoś czasu. Jako przedmiot tych analiz wybrano firmę z branży komputerowej, tj. firmę NTT System. Praca składa się z czterech rozdziałów. Dwa pierwsze rozdziały teoretyczne zostały opracowane na podstawie dostępnej literatury z zakresu zarządzania strategicznego i marketingu. Rozdział trzeci i czwarty, to rozdziały praktyczne napisane na podstawie danych, które udało się uzyskać z firmy, oraz informacji zamieszczonych w Internecie. Rozdział pierwszy poświęcono procesowi strategicznego zarządzania przedsiębiorstwem. Koniec tego rozdziału to opis analizy strategicznej w procesie zarządzania strategicznego w teorii. Rozdział drugi zawiera opis podstawowych metod analizy strategicznej z podziałem na cztery podstawowe grupy. Pierwsza dotyczy analizy otoczenia firmy, druga analizy otoczenia konkurencyjnego, kolejna dotyczy analizy firmy, natomiast ostatnia z nich jest metodą analizy zarówno otoczenia makroekonomicznego i konkurencyjnego, czyli metody zintegrowane. W rozdziale trzecim scharakteryzowano firmę NTT System. Opisano genezę powstania i rozwoju Spółki, scharakteryzowano produkty oferowane przez firmę. Ważnym elementem tego rozdziału jest misja spółki i jej cele. Ponadto przedstawiono firmy konkurencyjne dla przedmiotu badań i pokrótce je porównano. Ostatni z rozdziałów to analiza strategiczna. Początek rozdziału to analiza dotychczas stosowanej strategii. Element kolejny to analiza zarówno makrootoczenia firmy, jak i otoczenia konkurencyjnego. Metoda, którą wykorzystano do analizy strategicznej to analiza SWOT, należąca do grupy metod zintegrowanych. Ostatnia część rozdziału to wnioski z przeprowadzonej analizy oraz propozycje pewnych zmian, które w niedalekiej przyszłości miałyby wpływ na poprawę działalności firmy NTT System.

Opis

Słowa kluczowe

zarządzanie przedsiębiorstwem, zarządzanie strategiczne, analiza strategiczna, studium przypadku

Cytowanie