Wpływ czynników motywacji na wyniki sprzedaży w firmie Ducat

Brak miniatury

Data

2005

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest pokazanie jaki wpływ na sprzedaż, czyli na efektywną pracę sprzedawców ma motywacja. Jak odpowiednie zmotywowanie podwładnych może wpłynąć na osiąganie wyników przez firmę. Praca składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym znajdują się podstawowe pojęcia dotyczące sprzedaży, a także jej klasyfikacja oraz etapy. Rozdział drugi jest poświęcony w całości motywacji. Przedstawione są w nim definicje oraz jej istota. Następnie możemy zapoznać się z modelami oraz teoriami systemu motywacyjnego, dzięki którym poznajemy jego ewolucję oraz rozwój. Rozdział trzeci poświęcony jest charakterystyce firmy Ducat. Przedstawiona jest jej historia oraz struktura organizacyjna. Następnie omówione jest otoczenia konkurencyjne. Pozwala nam to zidentyfikować omawiane przedsiębiorstwo. Przeprowadzona jest również analiza SWOT firmy. Następnie zostaje określona misja oraz strategia firmy. Ostatnia część poświęcona jest analizie wpływu motywacji na sprzedaż w firmie. Na początku omówiona jest sprzedaż w firmie na przestrzeni lat. Dokonane są porównania wyników. Wszystkie dane na podstawie których przeprowadzone są analizy są udostępnione przez firmę Ducat. W części tej pokazane są zmiany jakie nastąpiły po wprowadzaniu nowego systemu motywacyjnego i jaki wpływ miały one na sprzedaż. Następnie opisane są systemy wynagradzania sprzedawców które miały miejsce w firmie. Punktem kolejnym jest przeprowadzona ankieta wśród pracowników firmy mająca na celu sprawdzenie jaki wpływ na sprzedaż w firmie ma motywacja oraz ustalenie najbardziej optymalnego systemu motywacyjnego. Po analizie zaproponowano system rozliczeń sprzedawców oraz kierunki udoskonalenia systemu motywacyjnego w firmie.

Opis

Słowa kluczowe

formy sprzedaży, sprzedaż, motywowanie pracowników, motywacje, studium przypadku

Cytowanie