Abstract:
Dokonując w pracy zarówno analizy, oceny poszczególnych elementów i sposobów sprzedaży w sklepach wielkopowierzchniowych na przykładzie przedsiębiorstwa Express należącego do sieci francuskich sklepów E.Leclerc zaproponowano kierunek, w którym przedsiębiorstwo powinno dążyć, aby zwiększyć swoja efektywność działania. Rozdział pierwszy zawiera zagadnienia opisujące sklepy wielkopowierzchniowe, ich rozwój oraz pochodzenia różnych sklepów. Zostały przedstawione ważne cechy sklepów WOH oraz ich czynniki przyciągające klientów, oraz minusy istnienia WOH, problemy z klientami. W rozdziale drugim przedstawiono pojecie sprzedaży i techniki wspomagające sprzedaż. Omówiono także typy klienta, zachowania werbalnie i niewerbalne i jak sobie z nimi sprzedawca radzi. Przedstawiono także działania marketingowe mające wpływ na sprzedaż a także cechy motywacyjne sprzedawcy. Rozdział trzeci prezentuje ogólna charakterystykę, historię, markę własną, programy lojalnościowe sieci E.Leclerc. W kolejnych podpunktach rozdziału trzeciego opisane jest badane przedsiębiorstwo Express Sp. z o.o., jego struktura organizacyjna, konkurencja, mocne i słabe strony przedsiębiorstwa, jego misja i wizja a także strategia przedsiębiorstwa. Czwarty rozdział jest propozycja usprawnienia uwidocznionych błędów w obszarach działalności. Rozdział ten jest projektem zmian, które zaproponowano w celu podwyższenia efektywności w sprzedaży. Ostatni piąty rozdział przedstawia kierunki doskonalenia rozwoju sklepu. Sklep powinien doskonalić się w sprzedaży internetowej, rozwinąć telemarketing, oraz pokazano jakie narzędzia można stosować, aby sprzedaż była efektywniejsza.