Identyfikacja kultury organizacyjnej na przykładzie Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Radłowie

Ładowanie...
Miniatura

Data

2015-01-23 20:55:26

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

W pracy omówiono zagadnienie kultury organizacyjnej w oparciu o konkretny przykład Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Radłowie. Dodatkowo umieszczono również zagadnienia związane z tematyką. Celem niniejszej pracy dyplomowej było ukazanie przejawów kultury organizacyjnej w radłowskim Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych oraz wskazanie metod służących ulepszeniu efektywności działania kulturowej organizacji szkolnej. W tym celu przeprowadzono badania kultury organizacyjnej w ZSP w Radłowie. Praca została podzielona na trzy rozdziały. Rozdział I i II jest rozdziałem teoretycznym, wyjaśniającym kluczowe pojęcia w pracy, rozdział III składa się z analizy badań kultury organizacyjnej na przykładzie ZSP w Radłowie. Badania były przeprowadzone we wrześniu 2014 roku wśród 20 pracowników radłowskiej szkoły ponadgimnazjalnej. Narzędziem badawczym zastosowanym w pracy był kwestionariusz ankiety. Zasadnicza część kwestionariusza składała się z 25 pytań. Pytania te odnosiły się do wnętrza organizacji szkolnej, czyli kultury organizacyjnej Zespołu Szkół w Radłowie. Badania, którym poddano pracowników ZSP w Radłowie ukazały poziom kultury organizacyjnej danej szkoły, a także jak osobiste odczucia pracowników wpłynęły na te wyniki. Dzięki badaniom zostały utworzone wnioski oraz metody służące ulepszeniu warunków organizacyjnych w ZSP w Radłowie.
In the Bachelor's thesis was discussed the issue of organizational culture on the basis of a concrete example of the Secondary School in Radlow. In addition, the work also include the notions related to the topic. The aim of this thesis was to show signs of organizational culture in the Secondary School Team in Radlow and also to identify methods for improving the efficiency of the organizational cultural. For this purpose was made a research questions in the ZSP in Radlow. The thesis was divided into three sections. The first and the second chapter are theoretical and explain key concepts at work. Chapter III consists of a research study of organizational culture on the example of the ZSP Radlow. The research was conducted in September 2014. among 20 employees in the Secondary School in Radlow. The research tool used in the study was a questionnaire. The main part of the questionnaire consisted of 25 questions. These questions relate to the interior of the school organization, or organizational culture of the Secondary School in Radłów. These studies have shown the level of the organizational culture of the school and how the personal feelings of employees contributed to these results. Thanks to the research were formed conclusions and methods to improve the organizational conditions at the school in Radlow.

Opis

Słowa kluczowe

kultura, organizacja, szkoła, Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Radłowie, Radłów, culture, organization, school, Secondary School Team in Radlow, Radlow

Cytowanie