Analiza działań marketingowych na przykładzie apteki Pod Białym Orłem

Brak miniatury

Data

2008

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest systematyka działań marketingowych na rynku usług medycznych oraz na tej podstawie analiza marketingu na przykładzie apteki „Pod Białym Orłem”. W rozdziale I przedstawiona została geneza marketingu, istota i jego pojęcia, zasady i reguły jakimi się kieruje. Następnie przedstawione są instrumenty marketingu – mix, oraz ich znaczenie i wpływ na działalność marketingową. W dalszej części przedstawiono znaczenie marketingu i jego działań dla przedsiębiorstwa i klienta z uwzględnieniem specyfiki rynku usług medycznych. W rozdziale II zawarto analizę rynku farmaceutycznego w Nowym Sączu, oraz pozycję apteki „Pod Białym Orłem” na rynku. Przestawiono historię apteki, jej strukturę i cele strategiczne. Dokonano analizy podstawowych wskaźników jakie apteka uzyskała w poszczególnych latach. W rozdziale dokonano analizy segmentacji klientów oraz przeprowadzono analizę SWOT. W III rozdziale zawarto identyfikację i ocenę działań marketingowych w aptece. Dokonano analizy i oceny służb marketingowych apteki. Analizie został poddany asortyment, zastosowano analizę ABC, oraz dokonano próby zastosowania metody portfelowej BCG. W dalszej części przedstawiono strategie cenowe stosowane przez aptekę, system dystrybucji oraz instrumenty marketingowe wykorzystywane w działalności apteki, między innym działania promocyjne, reklamę w postaci ulotek, a także program lojalnościowy. Dokonano również analizy polityki kształcenia personelu, wskazano kierunku przyszłego rozwoju apteki. W pracy wykorzystano źródła pierwotne (wywiad, strony internetowe, dane statystyczne, materiały źródłowe apteki), oraz źródła wtórne (literatura z dziedziny marketingu, marketingu w aptece, marketingu usług zdrowotnych oraz zarządzania marketingowego).

Opis

Słowa kluczowe

marketing, marketing-mix, rynek farmaceutyczny, macierz BCG (Boston Consulting Group), analiza ABC

Cytowanie