Neuromarketing jako narzędzie pozyskiwania klientów

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Lizak, Jadwiga
dc.contributor.author Janowska, Kinga
dc.date.accessioned 2015-09-09T12:43:49Z
dc.date.available 2015-09-09T12:43:49Z
dc.date.issued 2015-07-20 14:07:07
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/8700
dc.description.abstract W niniejszej pracy podjęto próbę udowodnienia tezy, iż neuromarketing jest skutecznym narzędziem pozyskiwania klientów. W ramach metody badawczej skorzystano z wywiadu bezpośredniego wśród przedstawicieli trzech marek analizowanych w pracy. Badania wskazały jednoznacznie, iż neuromarketing, poprzez emocje, jest głównym zamysłem w projektowaniu kampanii reklamowych, znacznie oddziałuje na klientów, pełni ważną funkcję ekonomiczną przedsiębiorstwa oraz ogromną rolę w pozyskiwaniu nowych klientów. Dzięki nowym technologiom marketingowym, badaniom psychologicznym oraz neurologii marketerzy są w stanie sprostać dynamicznym zmianom na linii marka-klient. Często zdarza się, iż firma wydaje ogromne pokłady finansowe, a kampania okazuje się mało efektywna. Neuromarketing jest odpowiedzią na pytanie: w jaki sposób najskuteczniej wykorzystać każdą złotówkę przeznaczoną na marketing. Zmiany trendów, wpływ globalizacji oraz wiele innych czynników powodują gwałtowne zmiany potrzeb w sposób świadomy lub podświadomy. Dzięki idealnym predyspozycjom mózgu każdy z nas kreuje własną rzeczywistość, głównie na podstawie doświadczeń, percepcji, pamięci, otoczenia, których kształt zawdzięczamy nieustannej działalności naszych zmysłów. Smak, słuch, węch, wzrok oraz dotyk to prekursorzy, kształtujący to kim jesteśmy i jak się zachowujemy. Często nie potrafimy uzasadnić naszych zachowań, ponieważ nasze zachowania są nie tylko racjonalne, ale również irracjonalne. Do tej pory marketerzy potrafili sprostać świadomym potrzebom klienta, które powodowały zachowanie racjonalne. Neuromarketing pozwala na określenie podświadomych potrzeb oraz przewidzenie irracjonalnych zachowań klientów. pl
dc.description.abstract In the present work I will undertook a trial to prove the theses, that neuromarketing is an effective tool for customer acquisition. As a research method I have chosen the direct interviews among representatives of the three brands I analyzed in the work. The study showed clearly that neuromarketing, through emotions, is the main intention in designing advertising campaigns, has a significant impact on customers, serves an important economic function of the company and plays a huge role in attracting new customers. Thanks to new technologies, marketing, psychology and neuroscience research, marketers are able to meet the dynamic changes on the brand-customer line. It often happens that a company spends a huge amount of money and campaign proves to be ineffective. Neuromarketing is the answer to the question: how best allocate every penny to marketing. Trends fluctuation, the impact of globalization and many other factors cause rapid changes in the needs of conscious or subconscious way. With an ideal predisposition of the brain, each of us creates our own reality, mainly on the basis of experience, perception, memory, ambient, whose shape is created by the continuous activity of our senses. Taste, hearing, smell, sight and touch are forerunners, shaping who we are and how we behave. Often we can not justify our behavior because our behavior is not only rational but also irrational. Until now, marketers are able to meet the needs of the customer aware that caused the behavior rational. Neuromarketing allows you to specify subconscious needs and predict customer irrational behavior. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject neuromarketing pl
dc.subject komunikacja marketingowa pl
dc.subject branding pl
dc.subject zmysły pl
dc.subject emocje pl
dc.subject percepcja pl
dc.subject marketing 5D pl
dc.subject marka zmysłowa pl
dc.subject mózg pl
dc.subject promocja marki pl
dc.subject wywiad pl
dc.subject neuromarketing pl
dc.subject marketing communication pl
dc.subject branding pl
dc.subject senses pl
dc.subject emotion pl
dc.subject perception pl
dc.subject marketing 5D pl
dc.subject brand sense pl
dc.subject mind pl
dc.subject brand promotion pl
dc.subject interview pl
dc.title Neuromarketing jako narzędzie pozyskiwania klientów pl
dc.title.alternative Ńeuromarketing as a customer aquisition tool pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2015-09-09T10:20:08Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info