Motywowanie pracowników do zwiększenia zaangażowania w działalność biura rachunkowego "Rataj"

Ładowanie...
Miniatura

Data

2015-07-14 13:32:20

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

W przedstawionej pracy poruszona została problematyka motywowania pracowników do zwiększenia zaangażowania w działalność biura rachunkowego „Rataj”. Celem było zbadanie głównych środków motywowania pracowników oraz wpływ wybranych czynników na zaangażowanie do pracy w biurze rachunkowym. Autorskie badania przeprowadzone zostały wśród wszystkich pracowników wybranego biura rachunkowego za pomocą kwestionariusza ankiety. Przedmiotem badania było uzyskanie informacji na temat rodzajów występujących środków, które maksymalizują motywowanie i zaangażowanie do pracy, jak i uzyskanie informacji w jakim stopniu dany czynnik wpływa na motywację i zaangażowanie pracownicze. Dla potrzeb tych badań sformułowano następujące pytania badawcze: Czy w biurze rachunkowym „Rataj” stosuje się jakieś środki motywowania? Jeśli występują środki motywowania, to czy są to środki finansowe czy poza finansowe? W jakim stopniu czynniki motywujące oddziaływają na pracowników? Analiza przeprowadzonych badań przedstawia, iż biuro rachunkowe „Rataj” stosuje zarówno środki motywowania finansowego jak i poza finansowego, jednak nie są one zbyt rozbudowane. Ogólna ocena pracowników wykazuje, że czują się oni zmotywowani i zadowoleni ze swojej pracy, a ich zaangażowanie w wykonywaną pracę jest duże. Szczegółowe wyniki zawarte zostały w ostatnim rozdziale mojej pracy.
In this study was raised the issue of motivating employees to increase involvement in the “Rataj” accounting office. The aim was to examine the main means of motivating employees and the influence of some factors on the commitment to work in an accounting office. Authorial survey was carried out among all employees of this office with a questionnaire. The object of the study was to obtain information on the types of existing measures that maximize motivation and commitment to work and to obtain information in what percentage that factor affects employee’s motivation and commitment. For the purposes of this study was formulated the following research questions: Does the “Rataj” accounting office use any means of motivation? If there are means of motivation, whether they are financial or non-financial incentives? To what degree motivating factors impact on workers? The analysis of the study shows that the “Rataj” accounting office applies both measures of financial motivation as well as non-financial incentives, but both are not too extensive. Overall workers’ rating shows that they feel motivated and satisfied with their jobs, and their commitment to work is high. Detailed results are provided in the last chapter of my study.

Opis

Słowa kluczowe

zaangażowanie, środki finansowe, motywatory, involvement, financial incentives, motivators, motywowanie, motivating

Cytowanie