Plan marketingowy dla Centrum Nauk Ścisłych - przedsięwzięcia edukacyjno-rozrywkowego

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Woźniak, Dariusz
dc.contributor.author Domagała, Szymon
dc.date.accessioned 2015-09-15T10:26:39Z
dc.date.available 2015-09-15T10:26:39Z
dc.date.issued 2015-07-05 00:01:55
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/8715
dc.description.abstract Celem pracy było stworzenie planu marketingowego dla Centrum Nauk Ścisłych. Aby go zrealizować konieczne było określenie zapotrzebowania na usługi edukacyjno-rozrywkowe oraz poznanie oczekiwań wobec projektu wśród reprezentantów docelowej grupy klientów. W związku z powyższym w ramach pracy przeprowadzone zostały badania marketingowe, w których respondentami byli uczniowie gimnazjum i liceum oraz ich nauczyciele. W badaniach wykorzystano technikę ankiety audytoryjnej, a narzędziem badawczym był kwestionariusz ankiety. Analiza wyników wykazała wysokie zainteresowanie planowanym przedsięwzięciem, a większość z ankietowanych uznała, że Centrum Nauk Ścisłych da młodzieży kolejną możliwość rozwoju swoich zainteresowań, co potwierdziło oczekiwania pomysłodawców projektu. W ramach pracy wykonano również analizę strategiczną, na którą składały się między innymi analiza SWOT, konkurencji oraz pięciu sił Portera. Dzięki wnioskom z badań oraz przeprowadzonych analiz w opracowaniu zaproponowane zostały rozwiązania z zakresu strategii usługi, ceny, dystrybucji i promocji. Ostatnim zadaniem wykonanym w ramach pracy było przeprowadzenie analizy finansowej przedsięwzięcia na podstawie prognoz obejmujących zarówno koszty realizacji projektu oraz planowane przychody ze sprzedaży. Analiza ta pozwoliła na określenie progu rentowności przedsięwzięcia na poziomie rocznej sprzedaży wynoszącej 3 miliony 937 tysięcy złotych. pl
dc.description.abstract The aim was to create a marketing plan for the Centrum Nauk Ścisłych. To achieve the objective it was necessary to determine the need for educational and entertainment services and to understand the expectations of the project among representatives of the target group of customers. Therefore, marketing surveys were conducted in which respondents were middle school and high school students and their teachers. The study used a technique auditorium questionnaire and research tool was a questionnaire. Analysis of the results showed high interest in the planned project, and the majority of respondents considered that the Centrum Nauk Ścisłych will give young people another opportunity to develop their interests, confirming the expectations of the initiators of the project. As part of the thesis was also carried out strategic analysis, which included, inter alia, SWOT analysis, competition and Porter's five forces. Thanks to the conclusions of research and performed analyzes solutions were proposed in the field of service strategy, price strategy, distribution strategy and promotion strategy. The last task made in the thesis was to conduct a financial analysis of the project based on forecasts covering both the cost of the project and planned revenues. This analysis allowed to determine the break-even point of the project at the level of annual sales of 3 million 937 thousand PLN. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights open access
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject badania marketingowe pl
dc.subject ankieta pl
dc.subject nauki ścisłe pl
dc.subject innowacyjność pl
dc.subject analiza strategiczna pl
dc.subject marketing research pl
dc.subject questionnaire pl
dc.subject science pl
dc.subject innovation pl
dc.subject strategic analysis pl
dc.subject plan marketingowy pl
dc.subject the marketing plan pl
dc.title Plan marketingowy dla Centrum Nauk Ścisłych - przedsięwzięcia edukacyjno-rozrywkowego pl
dc.title.alternative The marketing plan for the Centrum Nauk Ścisłych - educational and entertainment project pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2015-07-28T13:54:11Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info