Wpływ reklamy na decyzje nabywcze konsumentów

Ładowanie...
Miniatura

Data

2015-09-25 19:11:14

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Niniejsza praca obejmuje zespół zagadnień dotyczących reklam. Omówione zostały podstawowe rodzaje i formy reklamy. Zaprezentowano również psychologiczne mechanizmy reklamy oraz zachowania konsumenckie na rynku. Ponadto, scharakteryzowano sieć telefonii komórkowej Play. Przedstawiono oferowane produkty i usługi Play oraz strategię reklamową prowadzoną przez sieć. Celem pracy magisterskiej była analiza oddziaływania reklam na konsumenta. Do zgromadzenia danych posłużono się ankietą skierowaną do klientów centrum handlowego w Nowym Sączu. W badaniach uczestniczyło 50 osób. Podstawowy rezultat badań stanowi potwierdzenie hipotez o wpływie reklam na decyzje konsumenta. Z badań wynika, iż największą rolę w podejmowaniu decyzji o zakupie odgrywa reklama telewizyjna. Według badanych reklama manipuluje odbiorcą, natomiast najbardziej podatne na działanie reklam są dzieci. Reklama przyciąga uwagę odbiorcy oraz zachęca konsumentów do zakupu.
The thesis involves a wide range of advertising issues. Some basic types and styles of the ads are presented. The thesis also presents the psychological mechanisms of commercials and consumers' behaviour in the market. The Play mobile phone network is described too, including their products, services, and advertisement strategy. The main goal of this thesis is to analyze how commercials influence consumers. To gather data was used a survey of customers in a shopping centre in Nowy Sącz. In the study involved 50 people. The survey results confirm the hypothesis regarding the influence of advertising on a consumer's decision. The research proves that the most important consideration when making a decision is advertising and TV. According to interviewees pointed out that consumers are being manipulated by advertising, and children are the most susceptible. Advertising attract consumers' attention and encourage them to buy products.

Opis

Słowa kluczowe

reklama, przekaz reklamowy, zachowanie konsumenckie, telefonia komórkowa Play, ankieta, advertising, advertising message, consumer behaviour, Play mobile network, survey

Cytowanie