Sposoby motywowania pracowników w XXI wieku

Ładowanie...
Miniatura

Data

2015-10-08 13:30:58

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Tematem mojej pracy są „Sposoby motywowania pracowników w XXI w.”. Głównym celem było przedstawienie nowych środków motywowania (tzw. Motywacja 3.0) pracowników we współczesnych firmach (oraz porównanie ich z przestarzałą już Motywacją 2.0), jak i badanie wpływu czynników motywujących na zaangażowanie podwładnych. Celami szczegółowymi natomiast było zbadanie środków motywowania finansowego i pozafinansowego, które stosowane są w przedsiębiorstwach zajmujących czołowe miejsca pod względem zadowolenia pracowników z pracy; ocena skuteczności wykorzystywanych środków motywowania zarówno finansowego, jak i pozafinansowego; poznanie środków motywacji oraz zachowań przełożonych, które mają wpływ na zwiększenie zaangażowania; określenie, kiedy czynniki motywujące mają wpływ demotywujący na pracownika; przybliżenie samooceny pracowników, która dotyczy ich postawy i motywacji. Podstawą badań własnych była analiza łącznie czterech studiów przypadków. W ramach analizy studiów przypadków przeanalizowano systemy motywowania pracowników w przedsiębiorstwach 3M, Google, Atlassian (badania wtórne), jak również przybliżony został System Okresowych Ocen Pracowników zastosowany w jednym z polskich przedsiębiorstw. Analizując wyniki badań poziomu zadowolenia pracowników (głównie na podstawie otrzymanych Nagród za Najlepsze Miejsce do Pracy), można wyciągnąć jasny wniosek, iż opieranie się na założeniach Motywacji 3.0 (motywowanie pozafinansowe) jest znacznie lepszym sposobem motywowania niż nagrody finansowe, jednak wciąż istnieją zadania, których czas wykonania jest uzależniony od motywowania finansowego.
The subject matter of my work is "How to motivate employees in the twenty-first century.". The main objective was to present new methods of motivating workers (i.e. Motivation 3.0) in modern companies (and to compare them with the old-fashioned Motivation 2.0), as well as studying the impact of the motivating factors for the involvement of subordinates. The specific objectives were to examine financial and non-financial motivation that are used in the Great Places to Work; to evaluate the effectiveness of the means of financial and non-financial motivation; to measure the means of motivation and behavior of superiors, which have an impact on increasing the involvement; determining when motivating factors have a demotivating effect on the employee; bring closer employees' self-esteem, which refers to their commitment and motivation. The basis of the research was to analyze a total of four case studies. Analyzed were the motivation systems of employees in enterprises 3M, Google, Atlassian (secondary research) as well as the Periodic Workers' Evaluation (workers employed in one of the Polish companies) was brought closer. Analyzing the results of employee satisfaction (mainly on the basis of the Award for Best Place to Work), you can draw a clear conclusion that relying on assumptions of Motivation 3.0 ( non-financial motivating) is a much better way of motivating than financial rewards, but there are still tasks in which the execution time is dependent on the financial motivation.

Opis

Słowa kluczowe

motywowanie, pracownicy, motywacja 3.0, cel, autonomia, mistrzostwo, motywowanie finansowe, motivating, employees, purpose, autonomy, mastery, financial motivation, motywowanie pozafinansowe, non-financial motivation

Cytowanie