Wykorzystanie analizy strategicznej w funkcjonowaniu i rozwoju małej firmy handlowej
Ładowanie...
Data
2015-07-29 16:45:20
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Praca dotyczy wykorzystania analizy strategicznej w funkcjonowaniu i rozwoju małej firmy handlowej. Zarządzanie strategiczne identyfikuje bowiem problemy dotyczące przedsiębiorstwa. Wybór odpowiedniej strategii pozwala na dostosowanie przedsiębiorstwa do otoczenia. Dla firmy jest to niezbędne dla utrzymania odpowiedniej pozycji na rynku względem rosnącej konkurencji.
Empiryczna część pracy zawiera analizę sklepu spożywczo – przemysłowego ,,Krystyna Kołodziejczyk”. Badanie zostało przeprowadzone głównie za pomocą analizy SWOT. Jego efektem było określenie mocnych i słabych strony firmy, jak również przedstawienie jej szans i zagrożeń. Pozwoliło to wyciągnąć wnioski, które będą pomocne przy poprawie sytuacji firmy. Przedsiębiorstwo powinno polepszać swój wizerunek i zacząć wprowadzać zmiany, które będą atutami firmy.
The thesis involves application of strategic analysis in the functioning and development of a small trading company. In fact, strategic management identifies problems concerning the company. Selection of the right strategy allows for adaptation of the company to the environment in relation to growing competition. The empirical part of the thesis contains an analysis of an industrial - grocery shop, "Krystyna Kołodziejczyk". The study was conducted mainly by the SWOT analysis. Its effect was determination of the strengths and weaknesses of the business website, as well as presentation of its opportunities and threats. This made it possible to draw conclusions which will be helpful in improving the situation of the company. The company should upgrade its image and introduce changes that will be the strengths of the company.
The thesis involves application of strategic analysis in the functioning and development of a small trading company. In fact, strategic management identifies problems concerning the company. Selection of the right strategy allows for adaptation of the company to the environment in relation to growing competition. The empirical part of the thesis contains an analysis of an industrial - grocery shop, "Krystyna Kołodziejczyk". The study was conducted mainly by the SWOT analysis. Its effect was determination of the strengths and weaknesses of the business website, as well as presentation of its opportunities and threats. This made it possible to draw conclusions which will be helpful in improving the situation of the company. The company should upgrade its image and introduce changes that will be the strengths of the company.
Opis
Słowa kluczowe
zarządzanie strategiczne, otoczenie, konkurencja, analiza SWOT, sklep spożywczo – przemysłowy, strategic management, environment, competition, SWOT analysis, Krystyna Kołodziejczyk, industrial - grocery shop "Krystyna Kołodziejczyk"