Wpływ działań marketingowych organizacji na rozpoznawalność jej produktów na przykładzie Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im. ks. prof. Józefa Tischnera w Limanowej

Ładowanie...
Miniatura

Data

2015-07-29 12:52:20

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem niniejszej pracy jest analiza wpływu działań promocyjnych organizacji na rozpoznawalność jej produktów na przykładzie Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im. ks. prof. Józefa Tischnera w Limanowej. Działania marketingowe mają ogromny wpływ na procesy decyzyjne konsumentów zachodzących w otoczeniu gospodarki rynkowej. W związku z czym za priorytetową uznano próbę określenia, czy i w jakim stopniu działania marketingowe podejmowane przez organizację pożytku publicznego, jaką jest szkoła, wpływają na podejmowane przez uczniów i ich rodziców decyzje wyboru miejsca kontynuacji edukacji. A więc główny problem badawczy brzmi: Jakie są główne determinanty wyboru niepublicznej szkoły ponagimnazjalnej jako miejsca zdobywania wykształcenia przez absolwentów gimnazjów z terenu powiatu limanowskiego? Badania miały formę wywiadu bezpośredniego przeprowadzonego na podstawie kwestionariusza wśród młodzieży gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej, wywiadu z dyrektorem szkoły oraz analizy dokumentacji szkolnej. Po dokonaniu analizy można wysunąć wnioski, iż działania promocyjne szkoły mają znaczący wpływ na jej wybór przez potencjalnych uczniów. Głównym środkiem przekazywania informacji o szkole jest Internet oraz marketing szeptany, przez co niezwykle istotne jest dbanie o uczniów, którzy już zdobywają wykształcenie w ZSOiZ w Limanowej.
The aim of this study was to analyze the impact of promotional activities on the recognition of the organization's products on the example of Complex of Schools and Vocational them. ks. prof. Józef Tischner in Limanowa. Marketing activities have a huge impact on consumer decision-making processes occurring in the environment of a market economy. It was therefore a priority to determine whether and to what extent the marketing activities undertaken by the public benefit organization, which is a school, it affects the efforts made by students and their parents' decisions to choose where continuing education. So the main problem of the research is: What are the main determinants of the choice of a non-public high-school as a place to get an education by graduates of high schools from the Limanowa area? The study took the form of direct interview conducted on the basis of the interview questionnaire conducted among secondary and high school students, interview with the school principal and the analysis of school documentation. After analyzing the conclusions it can be assumed that promotional activities have a significant impact on its selection by potential students. The main means of transmission of information about the school is the Internet and by word of mouth which is very important to take care of students who already acquire education in ZSOiZ in Limanowa.

Opis

Słowa kluczowe

marketing, promocja, szkolnictwo, metoda ankietowa, wywiad, marketing, promotion, education, based on questionnaires, interview

Cytowanie