Siła sloganu reklamowego na przykładzie sloganów branży spożywczej

Ładowanie...
Miniatura

Data

2015-07-20 13:58:08

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Przedmiot analizy niniejszej pracy stanowią slogany reklamowe. Głównym celem badań było określenie siły sloganów reklamowych branży spożywczej, a więc ich atrakcyjności i skuteczności – czyli zidentyfikowanie sloganów reklamowych jako komunikatów o dużej sile perswazyjnej. Materiał empiryczny do analiz stanowiły wyniki badania ankietowego przeprowadzonego w maju 2015 roku. Badanie zrealizowano na próbie 100 respondentów zamieszkujących teren Nowego Sącza i okolic, w różnym przedziale wiekowym i odmiennym statusie społecznym. W efekcie badania stwierdzono, że slogany reklamowe branży spożywczej charakteryzują się dużą atrakcyjnością i różnorodnością wykorzystanych technik perswazyjnych. Do najistotniejszych czynników decydujących o atrakcyjności i zapamiętywalności sloganów zaliczyć należy oryginalność, innowacyjność i elementy humorystyczne. Choć slogany cechuje pozytywny odbiór wśród odbiorców, nie wpływają one w dużym stopniu na decyzje zakupowe konsumentów, tak więc ich skuteczność w tym zakresie jest niewielka. Slogan bardziej identyfikuje konkretny produkt w świadomości odbiorcy niż sam jako komunikat wpływa na decyzje zakupowe. Konsumenci posiadają coraz większą świadomość w zakresie stosowanych mechanizmów reklamy, dlatego odnoszą się do nich z dystansem. Skuteczność sloganu reklamowego w branży spożywczej ma szczególny związek z nawiązaniem do danej marki. Ze względu na ogromną konkurencyjność w tej branży, producenci chcą jednoznacznie identyfikować produkt z marką, dlatego tak wiele sloganów wykorzystuje w swojej konstrukcji nazwę firmy.
Object of this work is the analysis of advertising slogans. The main objective of the research was to determine the strength of the advertising slogan food industry, and hence their attractiveness and effectiveness - that is, identifying the slogan as messages of great power of persuasion. The empirical material for analysis were the results of a survey conducted in May 2015. The research was conducted on a sample of 100 respondents living in the area of Nowy Sacz and the surrounding area, different ages and different social status. As a result, the study concluded that advertising slogans food industry characterized by a wide variety of attractive and persuasive techniques used. The most important factors that determine the attractiveness and memorability slogan should include originality, innovation and humorous elements. Although slogans are characterized by a positive reception among consumers, they do not weigh heavily on the purchasing decisions of consumers, so their effectiveness in this area is small. Slogan identifies the specific product in the mind of the recipient that the same as the message affects purchasing decisions. Consumers are increasingly aware of the mechanisms used in advertising, so refer to them from a distance. The effectiveness of the advertising slogan in the food industry has a special relationship with reference to a particular brand. Because of the enormous competitiveness in the sector, manufacturers want to uniquely identify the product with the brand, which is why so many slogans used for its construction the company name.

Opis

Słowa kluczowe

slogan reklamowy, atrakcyjność sloganów, skuteczność sloganów, branża spożywcza, perswazja, techniki perswazyjne, sondaż diagnostyczny, slogan, slogans attractiveness, the slogans of effectiveness, the food industry, persuasion, persuasion techniques, diagnostic investigation

Cytowanie