Charakterystyka produktów strukturyzowanych na wybranych przykładach

Ładowanie...
Miniatura

Data

2009-07-26 22:59:04

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest prezentacja produktów strukturyzowanych dostępnych na wszystkich rynkach kapitałowych. Prezentacja oraz analiza instrumentów finansowych jakimi są struktury, połączona z wyceną produktu strukturyzowanego jakim jest db Obligacja WIG20, spowodowały konieczność sformułowania następującej tezy. Produkty strukturyzowane są jednymi z najbardziej elastycznych i najnowocześniejszych instrumentów inwestycyjnych, które pozwalają osiągnąć zyski niezależnie od sytuacji rynkowej. W rozdziale pierwszym przedstawione są podstawowe informacje dotyczące preferencji oszczędności gospodarstw domowych w Polsce, jak i w krajach Unii Europejskiej oraz USA. W rozdziale tym zostały zawarte również informacje na temat produktów inwestycyjnych występujących na polskim rynku kapitałowym. Rozdział drugi poświęcony jest stricte produktom strukturyzowanym przy pełnej koncentracji na istocie produktów strukturyzowanych, ich klasyfikacji oraz kategorii struktur. Rozdział zakończony jest przykładami konstrukcji typowych produktów strukturyzowanych z jakimi każdy inwestor może mieć styczność. Trzeci rozdział przedstawia wycenę produktu strukturyzowanego jakim jest db Obligacja WIG20, produkt występujący na polskim rynku kapitałowym. Wycena jest dokonana na rzeczywistych danych z uwzględnionego badaniem okresu. Pozwala to na ocenę produktu w polskiej rzeczywistości rynkowej. W rozdziale czwartym zostały przedstawione oraz opisane dwa główne rynki produktów strukturyzowanych, patrząc z perspektywy polskiego inwestora. Pierwszym jest rynek światowy, na którym wyżej wspomniane produkty zadomowiły się już na dobre. Drugim natomiast jest rynek polski, na którym produkty strukturyzowane zaznaczają swoją obecność.

Opis

Słowa kluczowe

oszczędności gospodarstw domowych, instrumenty finansowe, lokata inwestycyjna, wycena opcji, wycena obligacji

Cytowanie