Stereotyp kobiety w reklamie w opinii mężczyzn jako odbiorców reklamy

Ładowanie...
Miniatura

Data

2015-09-26 19:58:51

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Tematem badawczym pracy jest wizerunek kobiety w reklamie i jego ocena w opinii mężczyzn. Respondenci byli badani przy użyciu kwestionariusza ankiety. Pytania dotyczyły kwestii stereotypów kobiet obecnych w reklamach, tj. stereotypu kobiety jako matki, gospodyni domowej, kobiety aktywnej zawodowo i kobiety zmysłowej. Spośród wizerunków kobiet reklamowych mężczyźni najchętniej oglądają kobiety przedstawione w roli wampa, kobiety z seksapilem, kobiety erotyczne. Najbardziej oddziałuje na zmysły właśnie kobieta seksowna i to ona ma największą szansę przyciągnąć mężczyznę do reklamy. Znaczna większość respondentów uważa, że reklamy podtrzymują stereotypowe wizerunki kobiet w społeczeństwie, co za tym idzie nie ma miejsca na nowoczesny wizerunek kobiet. W dobie marketingu kobiet, stereotypy winny ulec pewnej modyfikacji, z korzyścią również dla celów reklamowych.
The theme of the research work is the image of women in advertising and its evaluation in the opinion of men . Respondents were interviewed using a questionnaire. The questions concerned the stereotypes of women present in advertisements, for instance the stereotype of women as a mother, housewife, women professionally active and sensual woman. Among the images of women in advertising men prefer watching women presented as a vamp, a woman with sex appeal, erotic women. What mostly affects the senses is a sexual woman and she has the best chance to attract a man to advertising. A large majority of respondents believe that the ads support the stereotypical images of women in society, hence there is no room for a modern image of women. In the era of marketing of women, stereotypes should be subject to some modification, which may have some benefit for advertising purposes.

Opis

Słowa kluczowe

reklama, stereotyp, gender marketing, wizerunek kobiety, advertising, stereotype, gender marketing, the image of women

Cytowanie