Promocja leków na receptę i suplementów diety

Ładowanie...
Miniatura

Data

2015-11-29 19:40:56

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

W pracy wykorzystano ankietę, jako narzędzie pozyskania informacji. Badania zostały przeprowadzone w powiatach Limanowski, Nowosądecki, Podhalańskim wśród lekarzy. Część teoretyczna pracy zawiera materiały z literatury branżowej stron internetowych firm farmaceutycznych oraz portali tematycznych. Odpowiedzi na pytania z ankiety udzielane przez lekarzy, posłużyły, jako informacja do napisania pracy oraz wniosków. Celem ankiety było sprawdzenie jak działania marketingowe firm farmaceutycznych poprzez miedzy innymi wizyty przedstawicieli medycznych wpływają na decyzję lekarzy o wyborze leku. Na ankietę odpowiedziało 48 lekarzy. Autor pracy osobiście przeprowadzał badania. Uzyskane wyniki pokazały, iż działania marketingowe prowadzone przez firmy produkujące leki mają silny wpływ na ostateczną decyzję lekarza. Z pośród badanych lekarzy najczęściej zakreślaną odpowiedzą było, iż wizyta przedstawiciela medycznego ma przełożenie na identyfikację z danym lekiem. Z badań pozyskaliśmy również wiedzę, jakie działania marketingowe są najbardziej efektywne. Obok wcześniej wymienianych wizyt przedstawiciela medycznego równię często pojawiała się odpowiedź dotycząca organizacji konferencji naukowych. Z udzielonych informacji wynika, iż firmy farmaceutyczne stosują różne metody, aby się wyróżnić się z pośród konkurencji, posiadają stosowne komórki oraz działy, które tylko i wyłącznie zajmują się badaniem rynku oraz strategią handlową, nie mniej jednak są to bardzo podobne działania.
The study used a questionnaire as a tool for obtaining information. The study was conducted in the districts Limanowski, Nowosadecki, Podhalańskie among doctors. The theoretical part of the book contains materials from industry literature websites of pharmaceutical companies and thematic portals. Answers to the questions from the survey provided by doctors, were used as information to write the work and conclusions. The aim of the survey was to find out how your marketing efforts by pharmaceutical companies, among others, visits of medical representatives affect the decision of doctors to choose the drug. Responded to the survey 48 doctors. Author work personally carried out the study. The results showed that marketing activities run by the drug companies have a strong influence on the final decision of the doctor. Among the surveyed doctors most often circle the answer was that the visit of a medical representative is reflected in the identification of a particular drug. The study also acquired knowledge of what marketing efforts are most effective. Next to the previously exchanged visits, a medical representative also frequently appeared response concerning the organization of conferences. From the information provided shows that pharmaceutical companies use different methods to stand out from among the competition, have the appropriate cells and departments that only occupy a market research and commercial strategy, are nevertheless very similar action.

Opis

Słowa kluczowe

lek na receptę, Rx Supmelent diety, OTC Farmacja, przedstawiciel medyczny, lekarz, prescription drug, Rx Diet supplement, OTC Pharmacy, medical representative, doctor

Cytowanie