Podatek VAT w świadomości klientów sklepów spożywczych

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Sokołowska-Woźniak, Justyna
dc.contributor.author Wąchała, Anna
dc.date.accessioned 2016-05-31T10:36:46Z
dc.date.available 2016-05-31T10:36:46Z
dc.date.issued 2015-11-28 11:27:33
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/9096
dc.description.abstract Podatek jest jedną z najstarszych, a równocześnie jedną z najtrudniejszych do zdefiniowania kategorii ekonomicznych. Podatek jest bowiem nieodpłatnym, przymusowym, bezzwrotnym i pieniężnym świadczeniem o charakterze ogólnym, a które jest nakładane jednostronnie przez związek publicznoprawny. Systemy podatkowe w poszczególnych krajach obejmują po kilka lub nawet kilkanaście różnych podatków. Są one zazwyczaj ukształtowane w wyniku określonego procesu historycznego. VAT został wprowadzony po raz pierwszy w 1954 r. we Francji i jest zaliczany jest do podatków pośrednich, a jego nazwa wynika ze sposobu świadczenia. Podatek ten nie jest płacony bezpośrednio w urzędzie skarbowym, ale podczas nabycia dobra lub usługi (zawiera się w jego cenie). VAT jest jednym z głównych źródeł dochodów państwa. Celem pracy było zbadanie świadomości (wiedzy) klientów sklepów spożywczych na temat podatku VAT. Na podstawie przeprowadzonych badań można stwierdzić, iż podatnicy mają świadomość istnienia podatku VAT, wiedzą, że płacą ten podatek oraz jakie stawki podatku obowiązują za jakie produkty. pl
dc.description.abstract The tax is one of the oldest, and at the same time one of the most difficult to define economic categories. Because the tax is unpaid, forced, non-refundable and monetary provision of a general nature and which is imposed unilaterally by the public law relationship. Tax systems in individual countries include several or even a dozen different taxes. They are usually formed as a result of a specific historical process. VAT was first introduced in 1954. France and belongs to the indirect taxes and its name stems from the way of performance. This tax is not paid directly to the tax office, but the acquisition of goods or services (included in the price). VAT is a major source of state revenue. The aim of the study was to evaluate grocery stores customers' awareness (knowledge) of VAT. Based on the study it can be concluded that taxpayers are aware of VAT, they know they pay this tax, and what the tax rate applicable for what products. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject skala podatkowa pl
dc.subject podatnicy pl
dc.subject system podatkowy pl
dc.subject geneza podatków pl
dc.subject stawki podatku VAT pl
dc.subject tax scale pl
dc.subject the taxpayers pl
dc.subject the tax system pl
dc.subject the genesis of taxes pl
dc.subject VAT pl
dc.subject podatek VAT pl
dc.subject tax VAT pl
dc.title Podatek VAT w świadomości klientów sklepów spożywczych pl
dc.title.alternative Grocery stores customers' awareness of Tax VAT pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2016-05-25T08:59:35Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info