Analiza wizerunku marki na przykładzie firmy Raso

Ładowanie...
Miniatura

Data

2015-11-20 12:47:58

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Tematem badawczym pracy jest rozpoznawalność na rynku marki „Raso sport wear”, zajmującej się produkcją profesjonalnej odzieży kolarskiej. Zagadnienie to zostało przedstawione w kontekście wiedzy teoretycznej z zakresu kształtowania wizerunku marki. Zdefiniowano pojęcie marki oraz terminy z nią związane, jak: tożsamość, wizerunek, reputacja marki, zarządzanie marką oraz scharakteryzowano elementy wizerunku marki. Część badawczą oparto na sondażu diagnostycznym, posługując się ankietą jako techniką badawczą. Została ona rozprowadzona pomiędzy bieżących, jak i potencjalnych klientów firmy. Kwestionariusz zawierał pytania pozwalające na zidentyfikowanie opinii na temat marki pod kątem jej charakterystycznych, wyróżniających ją cech oraz sposobów promocji. Badanie wykazało zadowolenie klientów: marka oceniana jest bardzo dobrze, postrzegana jako symbol aktywności, prestiżu i elegancji. Respondenci docenili przede wszystkim jakość produktów. W opinii ankietowanych marka dobrze wypada na tle konkurencji. Natomiast nisko została oceniona strategia reklamowa firmy. Stąd we wnioskach, oprócz bezpośrednich, wyciągnięto także projektujące, mające wpływ na misję i wizję badanej firmy.
The theme of the research work is the recognition on the market brand "Rosa sport wear", which manufactures professional cycling clothing. This issue was presented in the context of theoretical knowledge to shape the brand image. Defined brand concept and deadlines associated with it, such as: identity, image, brand reputation, brand management and brand image were characterized elements. Part of the research was based on a diagnostic survey using the survey as a research technique. It was distributed between current and potential customers. The questionnaire contained questions relating to the identification opinion on the brand in terms of its characteristics, distinguishing features and ways of promotion. The study showed customer satisfaction: the brand is assessed very well, seen as a symbol of activity, prestige and elegance. Respondents appreciated above all the quality of products. In the opinion of the surveyed brand performs well against the competition. While the low was assessed advertising strategy of the company. Hence in applications, in addition to direct, also pulled designing affecting the mission and vision of the audited company.

Opis

Słowa kluczowe

Raso, marketing, wizerunek, marka, Raso, marketing, image, brand

Cytowanie