Zachowanie konsumentów podczas zakupów online

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jasieński, Michał
dc.contributor.author Frączek, Jerzy
dc.date.accessioned 2016-06-01T11:11:58Z
dc.date.available 2016-06-01T11:11:58Z
dc.date.issued 2015-10-17 18:25:35
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/9142
dc.description.abstract Celem tej pracy jest analiza zachowań konsumentów dokonujących zakupów w Internecie. Dokonano w niej omówienia problematyki związanej z charakterystyką przeprowadzania zakupów w sieci. Szczególnej analizie poddany został temat preferencji e-klientów. Praca ta jest odpowiedzią na pytanie: Jakimi charakterystycznymi zachowaniami i skłonnościami cechują się e-klienci oraz czy rozwój e-commerce idzie w parze z rozwojem bezpieczeństwa i ochrony interesów kupującego. Udowodniono, że najczęściej występującą grupą wiekową dokonującą zakupu była ta pomiędzy 25 a 34 rokiem życia i byli to w większości mieszkańcy miast. Produktami, które cieszyły się największą popularnością wśród kobiet były odzież i dodatki (78%) oraz akcesoria dziecięce (70%) natomiast mężczyźni chętniej wybierali książki oraz płyty DVD/Bluray (68%). Jednak pomimo dużej różnorodności i asortymentu produktów, zakupy przez Internet mają też swoje wady. Jedną z nich niewątpliwie był brak możliwości sprawdzenia historii czy stanu faktycznego niektórych przedmiotów np. czy nie pochodzą z kradzieży. Oczywiście poruszając temat handlu sieciowego nie można zapomnieć o prawach jakie posiadają klienci e-handlu. Ponad połowa badanych (około 64%) bardzo dobrze orientowała się w swoich prawach konsumenckich i nigdy nie była stroną pokrzywdzoną (94%). Przypadki łamania praw konsumenta były nieliczne. pl
dc.description.abstract The goal of this thesis was analysis of consumer behavior performing shopping via Internet and answering two basic questions: what are the distinctive behaviors and preferences of internet customers? Does the development of e-commerce go hand in hand with progress of security and protection of buyer businesses? It has been proven that the most frequently group accomplishing purchase were people in age between 25 and 34. Products that were most popular among women were clothing and supplements (78%) and children’s accessories (70%). Men were more likely to choose books and DVD/Bluray discs (68%). Online trade also has disadvantages. One of them undoubtedly was lack of possibility to check the history and actual condition of some goods for instance products stolen earlier. In e-commerce the laws of clients cannot be ignored. More than half of respondents (64%) were aware of their consumer laws, but those were rarely broken (94%). pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject handel internetowy pl
dc.subject preferencje pl
dc.subject e-klienci pl
dc.subject internet pl
dc.subject charakterystyka pl
dc.subject bezpieczeństwo zakupów pl
dc.subject ochrona w sieci pl
dc.subject regulacje prawne pl
dc.subject korzyści pl
dc.subject e-commerce pl
dc.subject preferences pl
dc.subject e-customers pl
dc.subject profile pl
dc.subject network pl
dc.subject safety shopping pl
dc.subject internet security pl
dc.subject law regulations pl
dc.subject benefits pl
dc.title Zachowanie konsumentów podczas zakupów online pl
dc.title.alternative Consumer behavior during online shopping pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2016-05-25T09:18:20Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info