Efektywne kształtowanie wizerunku marki na przykładzie firmy Apple
Ładowanie...
Data
2015-07-23 22:35:16
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Niniejsza praca dotyczy zagadnienia efektywnego kształtowania wizerunku marki na przykładzie firmy Apple. Wizerunek obejmuje zestaw najbardziej charakterystycznych cech i atrybutów, które dotyczą niepowtarzalnych cech marki. Na potrzeby pracy, w oparciu o wstępne rozpoznanie i pytania badawcze przyjęto następującą hipotezę: zaufanie do marki Apple, jej prestiż i popularność przekładają się na korzystny wizerunek oraz pozytywny odbiór przez konsumentów. Hipotezę tą starano się zweryfikować na podstawie specjalnie stworzonej ankiety zwierającej pytania dotyczące powyższego zagadnienia. W oparciu o przeprowadzone badania można przyjąć, iż cel pracy został osiągnięty, problemy badawcze rozwiązane, zaś hipoteza znalazła potwierdzenie w praktyce.
This MA thesis covers the issue of an effective shaping of a brand image based on Apple company. The image involves a set of the most characteristic features and attributes, concerning unique features of the brand. For the purpose of this theses, based on preliminary diagnosis and research questions, the following hypothesis has been made: confidence in the Apple brand, its prestige and popularity contribute to positive reception by its consumers. My attempt to confirm this hypothesis was based on a specially designed survey including questions concerning the above issue. According to the conducted research it can be assumed that the purpose of this MA thesis has been achieved, research problems solved, and the hypothesis has been confirmed in practice.
This MA thesis covers the issue of an effective shaping of a brand image based on Apple company. The image involves a set of the most characteristic features and attributes, concerning unique features of the brand. For the purpose of this theses, based on preliminary diagnosis and research questions, the following hypothesis has been made: confidence in the Apple brand, its prestige and popularity contribute to positive reception by its consumers. My attempt to confirm this hypothesis was based on a specially designed survey including questions concerning the above issue. According to the conducted research it can be assumed that the purpose of this MA thesis has been achieved, research problems solved, and the hypothesis has been confirmed in practice.
Opis
Słowa kluczowe
wizerunek, zarządzanie, kreowanie wizerunku, popularność marki, prestiż, zaufanie do marki, pozycja marki, komunikacja, rynek docelowy, firma Apple, marketing, reklama, image, management, creating the image, popularity of the brand, prestige, confidence in the brand, position of the brand, communication, target market, Apple company, marketing, advertising, marka, narzędzia promocji, brand, promotion tools