Zarządzanie procesem dystrybucji i sprzedaży na przykładzie firmy "Trend"
Ładowanie...
Data
2009-09-02 14:52:37
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Celem pracy jest przedstawienie zachowania konsumenta w procesie zakupu i sprzedaży oraz pozyskanie nowych klientów. Realizacja założonego celu została dokonana poprzez analizę różnorodnych aspektów z punktu widzenia konsumenta oraz sprzedawcy. Niniejsza praca zawiera wstęp, trzy rozdziały i zakończenie. Rozdział pierwszy w całości poświęcony jest klientowi. Opisano w nim zachowanie konsumenta, rodzaje i czynniki. Następnie przedstawiono w sposób szczegółowy etapy procesu zakupu. Rozpoczynając od rozbudzenia potrzeby, a kończąc na zachowaniu po zakupie. Opisano również czynniki psychologiczne wpływające na decyzję zakupu. Poruszono również temat kultury i etyki bezpośrednich kontaktów z klientami. W rozdziale drugim zajęto się całkowicie sprzedażą. Przedstawiono w nim sprzedaż z punktu widzenia zawodu oraz sztuki. Pokazano jak wygląda dobra, profesjonalna sprzedaż oraz jak powinna przebiegać rozmowa z klientem. Również przedstawiono etapy procesu sprzedaży, które zaczynają się od wejścia i powitania klienta, a kończą się na zakupie oferowanego produktu oraz podziękowaniu i pożegnaniu. Opisano w nim także cechy, rodzaje i umiejętności profesjonalnego sprzedawcy. Rozdział drugi zakończono tematem atmosfery handlowej miejsca sprzedaży. W zagadnienia metodyki badań i analizy uzyskanych wyników z badań własnych wprowadza rozdział trzeci. Zawarto w nim cel, przedmiot badań, problematykę badań, hipotezy oraz opis technik, metod i narzędzi badawczych. Przedstawiono w nim również krótką charakterystykę obszaru badań.
Opis
Słowa kluczowe
zachowania konsumenta, sprzedaż, psychologia sprzedaży, dystrybucja, zarządzanie sprzedażą