Innowacyjność a pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwana przykładzie firmy Swim Test i Swim Test Tour Kordian Lach

Ładowanie...
Miniatura

Data

2014-09-18 18:48:26

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem ogólnym pracy jest określenie wpływu innowacyjności na pozycję konkurencyjną firmy na przykładzie firmy Swim Test& Swim Test Tour Kordian Lach w latach 2009-2012. Głównymi metodami badawczymi zastosowanymi w badaniu są analiza danych wtórnych oraz wywiad bezpośredni swobodny. Firma Swim Test to firma, która działa od roku 1995 i rozwija się nadal. Firma zajmuje się sportem i rekreacją. Wprowadziła szereg innowacji dotyczących przede wszystkim szkolenia pracowników oraz metod nauki pływania. W celu określenia stosowanej przez firmę strategii konkurencji wykorzystano mapę grup strategicznych, natomiast do określenia wprowadzonych innowacji przez firmę posłużyła analiza profili konkurencyjnych przed i po wprowadzeniu innowacji. Analiza ta wykazała, że dla firmy priorytetem jest: bezpieczeństwo, jakość wykonywanych usług, wprowadzanie nowych produktów a także dobre przygotowanie pracowników do wykonywanej pracy dzięki licznym szkoleniom.
The overall objective of this thesis is to determine the impact of innovativeness on the competitive position of the company using an example of Swim Test & Swim Test Tour Kordian Lach firm in the years 2009-2012. The main research methods applied in the study are an analysis of secondary data as well as direct interview. Swim Test company has been operating since 1995 and still continues to expand. Its main focus is on sports and recreation. It has introduced a number of innovations mainly related to staff training and methods of learning to swim. In order to determine the company’s competitive strategy, a map of strategic groups has been used. Whereas, to identify the innovations introduced by the company, the competitive profile analysis, before and after the introduction of innovations, has been employed. This analysis showed that the company's priorities are safety, quality of services, introduction of new products as well as enhancing employees’ skills through various training courses.

Opis

Słowa kluczowe

innowacyjność, konkurencyjność, pozycja konkurencyjna, przewaga konkurencyjna, strategia konkurencji, innovativeness, competitiveness, competitive position, competitive advantage, competitive strategy

Cytowanie