Komunikacja interpersonalna w organizacji na podstawie badań w Sądeckich Wodociągach Spółka z o. o..

Ładowanie...
Miniatura

Data

2009-09-08 22:11:58

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest przedstawienie procesów, mechanizmów oraz barier w procesach komunikowania. W pracy skoncentrowano się na ogólnym przybliżeniu procesu jakim jest komunikowanie interpersonalne w organizacji. Praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym rozdziale zawarto wstęp, w rozdziale drugim opisano etymologię słowa komunikacja oraz przybliżono historie tego słowa. W podrozdziałach zamieszczono ogólne informacje dotyczące komunikowania, czym jest i jakie ma znaczenie oraz jakie czynniki wchodzą w jego skład. W drugim rozdziale opisano teorie komunikowania. W pierwszym podrozdziale szczegółowo scharakteryzowano komunikowanie niewerbalne czyli komunikowanie, które opiera się na wszystkim poza przekazem słownym. W kolejnym podrozdziale pracy opisano cztery funkcje jakie pełni komunikowanie oraz określono jakie cechy spełnia. Modele jakie przypisane są procesowi komunikowania opisane zostały w kolejnym podrozdziale. Były one jednymi z pierwszych modeli, które pokazały proces komunikowania. Podrozdział czwarty poświęcony jest zasadom jakie powinny być stosowane w komunikacji interpersonalnej. W ostatnim podrozdziale opisano bariery i przeszkody jakie wpływają na efektywność komunikacji interpersonalnej. Rozdział czwarty dotyczy roli jaką spełnia komunikacja w organizacji odbywająca się na różnych płaszczyznach. W rozdziale czwartym wymieniono oraz opisano w sposób szczegółowy dwa najważniejsze typy komunikacji jakie wykorzystywane są w organizacji czyli komunikację pisemną oraz werbalną.

Opis

Słowa kluczowe

komunikowanie w przedsiębiorstwie, komunikowanie interpersonalne

Cytowanie