Strategia rozwoju małego przedsiębiorstwa na przykładzie firmy LUK-LAS
Ładowanie...
Data
2014-07-02 11:52:52
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Poniższa praca magisterska dotyczy tematu strategii zarządzania przedsiębiorstwem oraz jej implementacji w przedsiębiorstwach małych i średnich. Rozdziały merytoryczne opierają się w głównej mierze na materiałach o tematyce związanej ze strategią oraz pochodnymi tego terminu, jak również definiują i opisują, czym jest sektor małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Badania zostały przeprowadzone w przedsiębiorstwie LUK-LAS, które rozważa wprowadzenie strategii rozwoju. Głównym celem pracy, było przedstawienie istoty strategii rozwoju i jej specyfiki w małych i średnich przedsiębiorstwach oraz identyfikacja strategii rozwoju firmy LUK-LAS. Przeprowadzone badania zostały oparte na wywiadach z właścicielem oraz dokumentach przedsiębiorstwa, które w połączeniu z wykorzystanymi metodami analizy strategicznej, dały odpowiedź na pytanie, jaką strategię powinno obrać przedsiębiorstwo. Wskazano, że właściwą strategią rozwoju będzie strategia koncentracji na bieżącej działalności, z zachowaniem przewagi cenowo-jakościowej nad konkurentami oraz rosnących inwestycji w nowoczesną technologię.
The following MA thesis discusses an issue of the strategic management of an enterprise and its implementation in small and medium sized enterprises. The chapters are based largely on the materials on issues concerning strategy and its derivatives, as well as define and describe the sector of small and medium sized enterprises in Poland. The research has been carried out in LUK-LAS company that considers implementation of the development strategy. The main objective of the thesis was to present the essence of the development strategy and its specificity in small and medium sized enterprises and identification of the development strategy in LUK-LAS company. The carried out research has been based on interviews with the owner and the company’s documents that in combination with applied methods of strategic analysis provided an answer the question which strategy should the company choose. It has been indicated that an appropriate strategy for the development will be focus on current activities, with maintaining price and quality advantage over the competition and increasing investments in modern technology.
The following MA thesis discusses an issue of the strategic management of an enterprise and its implementation in small and medium sized enterprises. The chapters are based largely on the materials on issues concerning strategy and its derivatives, as well as define and describe the sector of small and medium sized enterprises in Poland. The research has been carried out in LUK-LAS company that considers implementation of the development strategy. The main objective of the thesis was to present the essence of the development strategy and its specificity in small and medium sized enterprises and identification of the development strategy in LUK-LAS company. The carried out research has been based on interviews with the owner and the company’s documents that in combination with applied methods of strategic analysis provided an answer the question which strategy should the company choose. It has been indicated that an appropriate strategy for the development will be focus on current activities, with maintaining price and quality advantage over the competition and increasing investments in modern technology.
Opis
Słowa kluczowe
małe i średnie przedsiębiorstwa, small and medium sized enterprises, strategia rozwoju, development strategy