Strategia rozwoju małego przedsiębiorstwa na przykładzie firmy LUK-LAS

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gancarczyk, Marta
dc.contributor.author Maczuga, Małgorzata
dc.date.accessioned 2016-11-29T11:40:37Z
dc.date.available 2016-11-29T11:40:37Z
dc.date.issued 2014-07-02 11:52:52
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/9388
dc.description.abstract Poniższa praca magisterska dotyczy tematu strategii zarządzania przedsiębiorstwem oraz jej implementacji w przedsiębiorstwach małych i średnich. Rozdziały merytoryczne opierają się w głównej mierze na materiałach o tematyce związanej ze strategią oraz pochodnymi tego terminu, jak również definiują i opisują, czym jest sektor małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Badania zostały przeprowadzone w przedsiębiorstwie LUK-LAS, które rozważa wprowadzenie strategii rozwoju. Głównym celem pracy, było przedstawienie istoty strategii rozwoju i jej specyfiki w małych i średnich przedsiębiorstwach oraz identyfikacja strategii rozwoju firmy LUK-LAS. Przeprowadzone badania zostały oparte na wywiadach z właścicielem oraz dokumentach przedsiębiorstwa, które w połączeniu z wykorzystanymi metodami analizy strategicznej, dały odpowiedź na pytanie, jaką strategię powinno obrać przedsiębiorstwo. Wskazano, że właściwą strategią rozwoju będzie strategia koncentracji na bieżącej działalności, z zachowaniem przewagi cenowo-jakościowej nad konkurentami oraz rosnących inwestycji w nowoczesną technologię. pl
dc.description.abstract The following MA thesis discusses an issue of the strategic management of an enterprise and its implementation in small and medium sized enterprises. The chapters are based largely on the materials on issues concerning strategy and its derivatives, as well as define and describe the sector of small and medium sized enterprises in Poland. The research has been carried out in LUK-LAS company that considers implementation of the development strategy. The main objective of the thesis was to present the essence of the development strategy and its specificity in small and medium sized enterprises and identification of the development strategy in LUK-LAS company. The carried out research has been based on interviews with the owner and the company’s documents that in combination with applied methods of strategic analysis provided an answer the question which strategy should the company choose. It has been indicated that an appropriate strategy for the development will be focus on current activities, with maintaining price and quality advantage over the competition and increasing investments in modern technology. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject małe i średnie przedsiębiorstwa pl
dc.subject small and medium sized enterprises pl
dc.subject strategia rozwoju pl
dc.subject development strategy pl
dc.title Strategia rozwoju małego przedsiębiorstwa na przykładzie firmy LUK-LAS pl
dc.title.alternative Small enterprise development strategy illustrated with an example LUK-LAS company pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2016-11-24T15:02:43Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info