Abstract:
Powszechne jest wśród wszystkich członków Unii Europejskiej przekonanie o znaczącej roli gospodarczej małych i średnich przedsiębiorstw w procesach dostosowania się gospodarki Polski do gospodarki Unii Europejskiej. W niniejszej pracy przedstawiono proces powstania Firmy Usługowo - Handlowej „Dimarco” w warunkach niszy rynkowej, spowodowanej wzrostem zapotrzebowania na usługi związane ze zbiórką odpadów komunalnych. Głównym celem pracy jest ukazanie rozwoju firmy oraz dostosowanie jej do wymogów jakie zaistniały w naszej gospodarce po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej. Praca składa się z 4 rozdziałów. W pierwszym zaprezentowano gminę Iwkowa, w której została założona firma Usługowo – Handlowa „Dimarco”. Drugi rozdział obejmuje zapoznanie się z literaturą dotyczącą przedsiębiorczości oraz marketingu w przedsiębiorstwie, a w szczególności marketingu w firmach usługowych. W tym rozdziale posłużono się metodą badań kameralnych. Kolejny rozdział poświęcono ochronie środowiska w Polsce oraz przedstawiono ogólną charakterystykę usług gospodarowania odpadami. Natomiast czwarty rozdział to analiza firmy „Dimarco”.