Wizerunek osoby w strategii personal branding

Ładowanie...
Miniatura

Data

2014-07-07 18:59:28

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem niniejszej pracy magisterskiej była identyfikacja sposobu kreowania wizerunku wśród osób młodych. Obecnie wiele osób definiuje swoje zaangażowanie w kształtowanie swojej marki, dlatego też w przeprowadzonym badaniu starano się pokazać jaka jest ich świadomość oraz rzeczywista opinia. Badanie marketingowe przeprowadzono techniką ankiety internetowej, wysyłanej za pomocą dostępnych narzędzi typu mail czy konta na portalach społecznościowych. Z przeprowadzonego badania wynika, iż zaledwie ¾ przebadanych osób świadomie kreuje markę własną – co obaliło moją hipotezę główną. Tym bardziej, iż połowa z pozostałych osób uważa prawdopodobieństwo świadomego kształtowania wizerunku za niewielkie. Badanie pokazało, iż głównym powodem korzystania z narzędzi personal branding jest chęć podtrzymania kontaktów i nawiązania nowych znajomości. Promocja siebie znalazła się dopiero na 3 miejscu. Na podstawie przeprowadzonych studiów literaturowych, desk research i badań bezpośrednich zaprezentowanych w niniejszej pracy myślę, iż świadome działania mające na celu kształtowanie wizerunku i promocję własnej osoby, są bardzo istotne w dzisiejszych czasach. Istotnym jest, aby działania te tworzyły spójny obraz jaki chcemy pokazać światu.
The aim of this dissertation paper is to examine the use of personal brand of young people. Nowadays, many people admit that they are involved in creating their image. Therefore, the conducted research aimed to show what the awareness of their use and real opinions of users are. The marketing research was carried out in a form of online survey sent by an e-mail and some social media instruments. As the result of the direct study showed, only ¾ of the examined people create personal mark consciously – what refuted my main hypothesis. Besides, half of the remained people consider the credibility of personal brand creation as small. The study revealed that the major reason for using personal branding instruments is holding up with contacts and making of new friendships. Promotion is only on third place. On the basis of literature overview, desk research and direct study presented in that thesis, I think that conscious operations of performing and promotion of personal brand are very important in today’s time. Also, important is to show the world that those elements are compact.

Opis

Słowa kluczowe

wizerunek, image, marka, strategia personal branding, social media, hipermedialne środowisko internetowe, image, brand, personal branding strategy, social media, hypermedia internet environment

Cytowanie