Projektowanie strategii marketingowej Grupy Polskie Składy Budowlane z siedzibą w Wełeczu
Ładowanie...
Data
2011-03-31 08:54:25
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
W niniejszej pracy postarano się zaprezentować najważniejsze zagadnienia
związane ze strategią marketingową, takie jak definicje związane z marketingiem,
elementy marketingu – mix. Podjęto próbę oceny wdrożonej strategii na podstawie
badanego przedsiębiorstwa jakim jest Grupa Polskie Składy Budowlane.
Temat strategii marketingowej Grupy PSB był od początku powstania traktowany
przez założycieli bardzo poważnie. Przedsiębiorstwo na przestrzeni kilkunastu lat
rozrastało się dynamicznie, pochłaniając coraz większą część rynku. Odpowiednia
polityka marketingowa oraz personalna pozwoliła rozwinąć skrzydła i z firmy mającej
początkowo znikomy udział w rynku budowlanym stała się potentatem w tej
dziedzinie. Grupa jak każde przedsiębiorstwo miała oczywiście swoje wzloty i upadki,
co trwa po dzień dzisiejszy. W pracy postarano się przeanalizować pozytywne aspekty
jak i negatywne wybory dokonywane przez włodarzy przedsiębiorstwa na przestrzeni
12 lat istnienia.
Wywiady oraz badania ankietowe przeprowadzone w przedsiębiorstwie Grupa PSB,
miały charakter informacyjny. Dzięki przeprowadzonemu wywiadowi uzyskano
informacje na temat struktury organizacyjnej firmy oraz planach rozwojowych.
Natomiast w ankiecie zostały zawarte pytania skierowane do konsumentów oraz ludzi
nie mających większej styczności z Grupą, co pozwoliło ocenić skuteczność działań
marketingowych. Jeśli chodzi o dane finansowe oraz statystyczne uzyskano je za
pomocą prezesa firmy Dachdek Sp. z o.o., który posiadał niezbędne materiały.
Opis
Słowa kluczowe
marketing, strategia marketingowa, zarządzanie marketingiem, marketing – mix, Grupa Polskie Składy Budowlane