Koncepcja zarządzania procesami i jej zastosowanie w systemie zarządzania sprzedażą usług gastronomicznych w pensjonacie
Ładowanie...
Data
2011-11-24 10:15:07
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Praca przedstawia koncepcje zarządzania procesami w systemie zarządzania sprzedażą
usług gastronomicznych pensjonatu. W pierwszym rozdziale przedstawiono pojęcia i
klasyfikacje procesów w przedsiębiorstwie, następnie klasyczne i współczesne metody oraz
narzędzia projektowania procesów zarządzania w przedsiębiorstwie. Następnie przedstawiono
zagadnienia projektowania procesowej struktury organizacyjnej oraz określono miary oraz
pomiar procesów zachodzących w przedsiębiorstwie. Rozdział drugi prezentuje metodyczne
zagadnienia badań własnych w tym cel i hipotezy, metody badawcze, ogólną charakterystykę
pensjonatu i jego strukturę organizacyjną oraz podział zadań, uprawnień i obowiązków oraz
odpowiadające im instrumenty zarządzania w systemie sprzedaży usług gastronomicznych w
pensjonacie. Ostatni rozdział to analizy i ocena badań procesów zachodzących w systemie
zarządzania sprzedażą usług gastronomicznych w pensjonacie.
Below academic work presents the concepts of process management in a sales management system of gastronomic services in guest house. First chapter presents the concepts and classifications of processes in the enterprise, then it shows the classical and contemporary methods and design tools in the enterprise management processes. After that it presents the problem of designing an organizational structure and process of measurement and measurement of specified processes in the enterprise. The second chapter presents the methodological issues of personal research in this goal and hypotheses, research methods, general characteristics of the guest house and its organizational structure and division of tasks, permissions and responsibilities and the corresponding management tools in the sales system in the guest house gastronomic services. The last chapter is the analysis and evaluation of research processes in the sales management system of gastronomic services in the guest house.
Below academic work presents the concepts of process management in a sales management system of gastronomic services in guest house. First chapter presents the concepts and classifications of processes in the enterprise, then it shows the classical and contemporary methods and design tools in the enterprise management processes. After that it presents the problem of designing an organizational structure and process of measurement and measurement of specified processes in the enterprise. The second chapter presents the methodological issues of personal research in this goal and hypotheses, research methods, general characteristics of the guest house and its organizational structure and division of tasks, permissions and responsibilities and the corresponding management tools in the sales system in the guest house gastronomic services. The last chapter is the analysis and evaluation of research processes in the sales management system of gastronomic services in the guest house.
Opis
Słowa kluczowe
zarządzanie procesowe, usługi gastronomiczne, systemy zarządzania, dokumentacja procesowa, diagramy blokowe, pomiar procesów, pensjonat, process management, gastronomic services, management systems, documentation of process, block diagrams, measurement of processes, guest house