Reklama porównawcza jako instrument komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Rutkowski, Marek
dc.contributor.author Kanurska, Natalia
dc.date.accessioned 2017-06-13T12:19:24Z
dc.date.available 2017-06-13T12:19:24Z
dc.date.issued 2010-12-13 14:44:08
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/9911
dc.description.abstract Celem pracy jest analiza rynku reklamowego pod kątem reklam porównawczych oraz zbadanie opinii i postaw konsumentów wobec kampanii reklamowych wykorzystujących reklamę komparatywną. Ponadto celem jest zaproponowanie kompleksowego i efektywnego sposobu jej wykorzystania do komunikacji przedsiębiorstw z rynkiem. Do realizacji założonych celów, autor wykorzystał dostępne wtórne źródła informacji, m.in. czasopisma branżowe, case studies przeprowadzonych kampanii reklamowych opartych na reklamie porównawczej, fora oraz serwisy internetowe. Ze względu na specyfikę analizowanego problemu oraz postawione pytania, badania bezpośrednie miały charakter jakościowy. Autor posłużył się technikami takimi jak: indywidualny wywiad pogłębiony (IDI), który został przeprowadzony z 5 reprezentantami przedsiębiorstw oraz zogniskowany wywiad grupowy (FGI), który z kolei został przeprowadzony wśród dwóch pięcioosobowych grup konsumentów w przedziale wiekowym od 20 do 50 lat. Praca obejmuje cztery rozdziały i ma charakter teoretyczno – empiryczny. Rozdział pierwszy obejmuje część teoretyczną, a rozdziały drugi, trzeci oraz czwarty część empiryczną. Badania przeprowadzone przez autora wykazały, że tylko niewielka część z firm decyduje się na promowanie swoich produktów poprzez porównania do innych, konkurencyjnych. Reklama porównawcza niesie ze sobą pewne zagrożenia, ale umiejętnie zastosowana staje się interesującym oraz skutecznym instrumentem komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa z rynkiem. Cel pracy został osiągnięty, mimo to autor ma świadomość, że przeprowadzone badanie nie jest w pełni reprezentatywne. Problem, który został poruszony w niniejszej pracy jest bardzo istotny, dlatego też autor przeprowadzone badania i wnioski z nich płynące traktuje jako przyczynek do dalszych, szerszych studiów nad możliwością wykorzystania reklamy porównawczej jako efektywnego instrumentu promocji. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights open access
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject reklama porównawcza pl
dc.subject przedsiębiorstwo pl
dc.subject komunikacja marketingowa pl
dc.subject reklama pl
dc.subject kampania reklamowa pl
dc.title Reklama porównawcza jako instrument komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa pl
dc.title.alternative Comperative advertising as an instrument of company's marketing communication pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2017-02-06T11:51:35Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]
  • Prace dyplomowe wyróżnione - Pełne teksty - Full text [376]
    W tej kolekcji zostały zamieszczone pełne teksty prac dyplomowych studentów wyróżnionych przez Komisję Uczelnianą. Zakres chronologiczny kolekcji obejmuje prace z lat 2008 - 2014 i będzie sukcesywnie uzupełniany o nowe dokumenty.

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info