Wpływ negocjacji handlowych na sprzedaż i jakość obsługi klienta na przykładzie firmy BOGDAŃSKI

Ładowanie...
Miniatura

Data

2017-06-20

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Praca poświęcona jest ocenie procesu negocjacji towarzyszącemu klientom salonu Bogdański. Z negocjacjami można się spotkać niemal na każdym kroku. Dotyczą one bowiem sytuacji codziennych, takich jak sprzedaż lub zakup rzeczy i to zarówno drobnych, np. artykułów spożywczych na targu, jak i większych, np. auta na giełdzie samochodowej. Wiedza z zakresu negocjacji może pomóc również w rozładowaniu sytuacji konfliktowych w pracy, czy też podczas prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Zamiarem pracy jest potwierdzenie lub też obalenie tezy, iż negocjacje mają wpływ na codzienne życie człowieka. Pobocznie także chciałabym utwierdzić się w kilku innych założeniach. Po pierwsze możliwość negocjacji stanowi bardzo kluczowy czynnik w wyborze firm. Następnie negocjacje są bardzo ważnym elementem w życiu codziennym, ułatwiającym wyjście z sytuacji problemowych oraz uzyskaniem jak najkorzystniejszego wyniku. Praca składa się z dwóch zasadniczych części: teoretycznej i empirycznej. W części teoretycznej przedstawiono ogólne zagadnienia związane z procesem negocjacji handlowych, wyjaśniono podstawowe pojęcia, zasady dobrego wychowania negocjacyjnego, a także ujęto cechy dobrego negocjatora oraz etapy procesu negocjacji. Druga część oparta jest na badaniu ankietowym, które zostało przeprowadzone wśród grupy klientów firmy Bogdański oraz analizie otrzymanych wyników. W wyniku przeprowadzonych badań wynika jednoznacznie, iż negocjacje przynoszą pozytywny wpływ na zwiększenie sprzedaży jak i na wzrost liczby klientów. Negocjacje są coraz bardziej pożądane przez klientów, a co za tym idzie coraz więcej firm na rynku daje klientom taką oto możliwość.

Opis

Słowa kluczowe

negocjacje handlowe, negocjacje, sprzedaż, jakość obsługi, obsługa klienta, negocjator handlowy, firma BOGDAŃSKI

Cytowanie