Abstract:
Celem pracy jest prezentacja istoty i specyfiki uzdrowiskowego produktu
turystycznego, z uwzględnieniem rozważań teorii i przykładów praktycznych.
Praca składa się z czterech rozdziałów.
W pierwszym rozdziale opisane jest pojęcie produktu turystycznego, a więc: definicja
produktu turystycznego, powstawanie produktu turystycznego, motywy zakupu produktu
turystycznego oraz postrzeganie produktu turystycznego.
W drugim rozdziale zawarte są elementy produktu turystycznego, a więc: obszar jako
przestrzenny produkt turystyczny, cechy charakterystyczne produktu turystycznego,
hierarchia produktów turystycznych oraz region turystyczny jako produkt.
W trzecim rozdziale przedstawione jest zagadnienie uzdrowiska jako produktu
turystycznego, a więc: pojęcie uzdrowiska, uzdrowisko jako produkt turystyczny,
współczesne uzdrowiska oraz podróże do uzdrowisk.
W czwartym rozdziale zaprezentowany jest uzdrowiskowy produkt turystyczny na
wybranych przykładach, a więc: uzdrowisko Konstancin Jeziorna, uzdrowisko Nałęczów oraz uzdrowisko Wieliczka. Zawarta jest tu również ocena uzdrowiskowych produktów
turystycznych - analiza SWOT oraz proponowane kierunki rozwoju prezentowanych
uzdrowiskowych produktów turystycznych. Uzdrowiska polskie położone w najpiękniejszych rejonach kraju, o wysokich
wartościach przyrodniczych i klimatycznych, stwarzają Polsce szansę wypromowania polskiej
turystyki, nie tylko w zakresie turystyki uzdrowiskowej. Polska jest atrakcyjnym kierunkiem
turystyki spa i wellness przede wszystkim dla Niemców oraz sąsiadów zza wschodniej
granicy. Równocześnie jest atrakcyjnym miejscem pobytów służących poprawie zdrowia dla mieszkańców Unii Europejskiej. Polska Organizacja Turystyczna,
odpowiedzialna za promocję polskiej turystyki, prowadzi wszechstronne działania mające za
zadanie wesprzeć ten szczególny rynek. Promocja na poszczególnych rynkach jest
zróżnicowana, bo uwzględnia charakter i specyfikę danego państwa.