Proces doskonalenia jakości w firmie sektora MSP na przykładzie Firmy Handlowo-Usługowej "Franko"

Ładowanie...
Miniatura

Data

2010-12-13 13:07:56

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest zaprezentowanie korzyści wynikających z doskonalenia zarządzania jakością w firmie FRANKO. W rozdziale pierwszym przedstawiono definicje małego i średniego przedsiębiorcy, jak również kryteria klasyfikacji przedsiębiorstw. Zilustrowana została rola jaką pełni sektor MSP we współczesnej gospodarce rynkowej oraz wyjaśniono wspólnotową definicję MSP, która obowiązuje w krajach UE od 1 stycznia 2005 r. Rozdział drugi w całości poświęcony został polityce zarządzania jakością. Przedstawione zostały pozytywne strony stosowania zasad TQM-u oraz zagrożenia wynikające z ich braku. Ponadto przedstawione zostały postaci prekursorów w zarządzaniu na świecie, jak również zaprezentowano metody i narzędzia stosowane w prowadzeniu polityki jakości. W trzecim rozdziale przedstawiono opis przypadku firmy handlowo – usługowej „FRANKO”. W czwartym rozdziale zamieszczono analizę, wdrażanie, pozyskiwanie, koszty i korzyści jakie niesie ze sobą polityka jakości w MSP na przykładzie wybranej firmy. Prezentacji został poddany aspekt polityki zarządzania jakością w przedsiębiorstwie widziany oczyma klientów. Reasumując, można przedstawić stwierdzenie, iż jakość wymaga zarówno od pracowników, jaki od naczelnego kierownictwa często zmiany nastawienia do myślenia oraz sposobu dotychczas wykonywanej pracy. Polityka jakości jaką stosuje analizowane przedsiębiorstwo jest oparta o przepisy Dobrej Praktyki Produkcyjnej i Dobrej Praktyki Higienicznej. Posiada również wprowadzony i stosowany system HACCP. Przedsiębiorca stara się zarządzać swoją firmą racjonalnie, ponieważ zdaje sobie sprawę z faktu, iż od polityki jaką prowadzi zależy ekspansywność, efektywność oraz sukces firmy.

Opis

Słowa kluczowe

jakość, małe i średnie przedsiębiorstwa, sektor MSP, zarządzanie jakością, TQM, system HACCP, normy ISO, polityka jakości

Cytowanie