Metody i techniki merchandisingu w sieci sklepów detalicznych „REAL” i ich wpływ na zachowania i decyzje konsumenckie

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tomalska, Halina
dc.contributor.author Horzelska, Magdalena
dc.date.accessioned 2017-06-24T14:04:46Z
dc.date.available 2017-06-24T14:04:46Z
dc.date.issued 2010-12-04 11:13:03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/9975
dc.description.abstract Praca magisterska obejmuje zespół zagadnień dotyczących stosowania merchandisingu w sklepach wielkopowierzchniowych „Real”. W szczególności przedmiotem analizy są metody i techniki merchandisingowe. Celem badań była natomiast analiza skuteczności wpływu technik merchandisingowych na zachowania, wybory i decyzje konsumenckie. W badaniach zastosowano dwie metody badawcze: obserwację ukrytą nieuczestniczącą oraz indywidualne i bezpośrednie wywiady z klientami sklepu Real przy ulicy Będzińskiej 80 mieszczącym się w centrum handlowym M1 w Czeladzi w województwie śląskim. Badania zostały przeprowadzone w dniach 7 – 9 lipca 2010 roku. Przeprowadzone badania pozwoliły zweryfikować postawioną hipotezę. Najważniejszym rezultatem niniejszej pracy, a dokładnie przeprowadzonych badań jest fakt, że potwierdziły one wykorzystywanie zasad i technik merchandisingu przez sklepy Real oraz ich znaczący wpływ na zachowania i wybory klientów. Wnioski, które można było wyciągnąć na podstawie badań są następujące: klienci są bardzo podatni na wszelkie działania merchandisingowe. Znaczna większość respondentów nie zdaje sobie sprawy ze stosowania merchandisingu i z tego, że są niekiedy „marionetkami” w rękach specjalistów od merchandisingu. pl
dc.description.abstract This master thesis relevants to issues connected with merchandising and its using in ‘Real’ shops. The main subject of the analysis are methods and techniques of merchandising. The main goal of researches was to analyze the effectiveness of merchandising techniques and their influence on customers’ behaviours, choices and decisions. There were used two methods in researches: secret observation and individual direct interviews with customers. The hipermarket ‘REAL’ is situated in M1 shopping centre in Czeladź City (śląskie county). The researches took place on July 2010 and have verified the hypothesis. The most important result of this master thesis and especially researches is the fact that they have proved that methods and techniques of merchandising have big influence on customers’ behaviours and choices. The most of respondents are not aware of using merchandising methods and techniques by ‘REAL’ shops and they have no idea that they are sometimes ‘marionettes’ in marketers’ hands. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject decyzje konsumenckie pl
dc.subject konsumenci pl
dc.subject merchandising pl
dc.subject obserwacja pl
dc.subject sklep pl
dc.subject wywiad bezpośredni pl
dc.subject zachowania konsumenckie pl
dc.subject customers pl
dc.subject customers’ behaviours pl
dc.subject customers’ decisions pl
dc.subject direct interview pl
dc.subject merchandising pl
dc.subject observation pl
dc.subject shop pl
dc.title Metody i techniki merchandisingu w sieci sklepów detalicznych „REAL” i ich wpływ na zachowania i decyzje konsumenckie pl
dc.title.alternative Methods and techniques of merchandising in retail chain „REAL” and their influence on customers' behaviours and decisions pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2017-03-10T08:12:04Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info