Kształtowanie marki na rynku odzieżowym na przykładzie przedsiębiorstwa „Polsmrek”

Ładowanie...
Miniatura

Data

2010-12-18 14:28:46

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Głównym celem pracy jest rozpoznanie szeregu narzędzi wspomagających kreowanie marki. Celem praktycznym jest wykreowanie strategii wprowadzenia na rynek nowej marki dla firmy „Polsmrek”. Koncepcja ta obejmuje: projekt nowego produktu i identyfikatorów marki, a następnie zbudowanie narzędzi pozwalających na wprowadzenie marki na rynek. Autorka pracy stara się udowodnić, iż kreowanie marki niesie za sobą szereg korzyści dla przedsiębiorstw, wpływa na ich rozpoznawalność i wspomaga kreowanie pozycji konkurencyjnej w otoczeniu. Praca składa się z czterech rozdziałów. Dwa pierwsze są teoretyczne, dwa pozostałe – empiryczne. Pierwszy rozdział przybliża czytelnikowi zagadnienie marki: jej definicję, cechy, funkcje i typologię. Wymienia korzyści, jakie niesie za sobą marka dla przedsiębiorców i konsumentów oraz wyznaczniki wpływające na jej siłę. Prezentuje także strategię budowania marki, a następnie definiuje narzędzia wspomagające właściwe nią zarządzanie. Rozdział drugi opisuje szczegółowo rynek odzieżowy i znaczenie marki dla tego sektora. Zawiera definicję tego rodzaju rynku w ujęciu modelowym. Przedstawia również charakterystykę rynku odzieżowego w Polsce – wymienia jego największe podmioty i przedmioty. W rozdziale trzecim analizie została poddana firma „Polsmrek”. Jest to przedsiębiorstwo odzieżowe zajmujące się produkcją eleganckich ubrań męskich. Rozdział przedstawia historię rozwoju firmy od momentu jej powstania do dnia dzisiejszego. Zawiera również opis środowiska zewnętrznego firmy: jej dostawców, odbiorców oraz największych konkurentów. Analizie poddane zostały także narzędzia marketingu mix, którymi posługuje się firma. Ostatni, czwarty rozdział zawiera plan strategii wprowadzenia na rynek marki „Kerdo” dla firmy „Polsmrek”. Przedstawia szczegółowy projekt nowego produktu – garnituru – będącego podłożem do kształtowania nowej marki. Opisuje propozycje identyfikatorów marki – nazwę, logo i kolorystykę oraz elementy jej identyfikacji wizualnej. W rozdziale tym wyszczególnione zostały również pozostałe narzędzia marketingu mix ułatwiające wprowadzenie na rynek nowej marki, jakimi są promocja, polityka cenowa i dystrybucja. Część teoretyczna pracy została napisana w oparciu o literaturę z zakresu zarządzania i marketingu, ekonomii oraz danych z roczników statystycznych. Część empiryczna powstała na podstawie materiałów wewnętrznych firmy „Polsmrek” jak również dyskusji z prezesami i księgową tej firmy.

Opis

Słowa kluczowe

marka, rynek odzieżowy, zarządzanie marką, przedsiębiorstwo, marketing-mix

Cytowanie