Społeczna odpowiedzialność biznesu w małych i średnich przedsiębiorstwach powiatu nowosądeckiego

Ładowanie...
Miniatura

Data

2015-07-31 21:19:13

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy było poznanie aktywności małych i średnich przedsiębiorców na polu związanym z ideą społecznej odpowiedzialności biznesu. W pracy wyjaśniono na czym polega koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu, a także przedstawiono jak działa w małych i średnich przedsiębiorstwach. Zaprezentowano najpopularniejsze modele CSR oraz czym różnią się od etyki biznesu. Omówiono regulacje prawne wpływające na kształt wdrażanej strategii CSR w MSP i poszczególne etapy jej wdrażania. Zaprezentowano instrumenty wspierające wdrażanie zasad CSR w przedsiębiorstwie, a także wady i zalety takiej strategii. Na kilku przykładach przybliżono dobre praktyki w małych i średnich firmach. Omówiono raportowanie CSR, jaka jest jego rola, cele i korzyści z tego wynikające. Przedstawiono do kogo są kierowane raporty CSR, a także jaka jest ich wiarygodność. Scharakteryzowano powiat nowosądecki pod względem ekonomicznym oraz przedstawiono metodologię pracy badawczej. Samodzielnie przeprowadzono ankietę wśród 50 małych i średnich przedsiębiorstw powiatu nowosądeckiego, gdzie respondentami byli właściciele/współwłaściciele, a także dyrektorzy/kierownicy. Zaprezentowano wyniki w formie wykresów, a także przedstawiono wnioski z nich wynikające.
The purpose of this study was to learn about the activity of small and medium-sized businesses in the field of Corporate Social Responsibility. This work explained the idea of Corporate Social Responsibility and showed how it works in small and medium-sized enterprises. The most popular models of CSR were presented together with the difference between CSR and business ethics. The project further elaborated on legal regulations that influence the shape of implemented CSR strategy in SMEs and individual stages of its implementation. In addition, the tools that help the implementation of CSR rules in a company were presented here as well as pros and cons of such strategy. There were also a few examples that show good practice in SMEs. The thesis discussed CSR reporting, its role, objectives and benefits arising from it. CSR reports receivers were featured along with their credibility. What is more, Nowy Sacz County was described in regard to its economy and the methodology of the research was presented, too. A survey was conducted among owners/co-owners and directors/managers of 50 SMEs operating throughout Nowy Sacz County. The results were shown in diagrams and the consequent conclusions were presented as well.

Opis

Słowa kluczowe

społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, modele CSR, małe i średnie przedsiębiorstwa, dobre praktyki, ankieta, corporate social responsibility, CSR models, small and medium-sized enterprises, good practice, survey

Cytowanie