Abstract:
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie marketingowej strategii
funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstwa na przykładzie firmy ABM SOLID. S.A. w
Tarnowie.
W niniejszej pracy przyjęto trzy hipotezy badawcze:
1. Strategia w przedsiębiorstwie ABM SOLID. S.A. ma charakter aktywny,
rozwojowy.
2. Strategia opiera się na właściwym zestawie narzędzi jej realizacji (marketing –
mix).
3. Kształt strategii i narzędzi jej realizacji w istotny, pozytywny sposób określa
kierunki rozwoju firmy.
Hipotezy te zostaną zweryfikowane poprzez szczegółową analizę przykładów
praktycznych, studium literatury i licznych źródeł wtórnych.
Praca zawiera cztery rozdziały i zakończenie:
Rozdział pierwszy poświęcony jest istocie oraz znaczeniu strategii
marketingowej. Rozdział drugi w całości oparty jest o proces tworzenia strategii
marketingowej. Rozdział trzeci skupia się na narzędziach realizacji strategii marketingowej.
Rozdział czwarty w całości poświęcony jest identyfikacji oraz ocenie strategii
marketingowej przez firmę ABM SOLID S.A. w Tarnowie. Rozdział ten przedstawia
powstanie oraz rozwój przedsiębiorstwa, zakres działalności spółki oraz jej Grupy
Kapitałowej. W pracy do opracowania części teoretycznej skupiono się na analizie źródeł
literatury zwartej (książkowej), czasopism branżowych i biznesowych na temat obecnej
sytuacji sektora budowlanego w Polsce, oraz samodzielnej pracy w oparciu o materiały
dostępne w bibliotece. W części praktycznej (empirycznej) wykorzystano
takie metody jak wywiad bezpośredni z osobami odpowiedzialnymi za marketing w
firmie ABM SOLID S.A. w Tarnowie oraz analiza udostępnionych przez firmę
materiałów. Wszystkie trzy hipotezy badawcze zostały zweryfikowane pozytywnie.