Marketingowa strategia funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstwa na przykładzie firmy ABM SOLID S.A. w Tarnowie

Brak miniatury

Data

2008

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem niniejszej pracy jest przedstawienie marketingowej strategii funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstwa na przykładzie firmy ABM SOLID. S.A. w Tarnowie. W niniejszej pracy przyjęto trzy hipotezy badawcze: 1. Strategia w przedsiębiorstwie ABM SOLID. S.A. ma charakter aktywny, rozwojowy. 2. Strategia opiera się na właściwym zestawie narzędzi jej realizacji (marketing – mix). 3. Kształt strategii i narzędzi jej realizacji w istotny, pozytywny sposób określa kierunki rozwoju firmy. Hipotezy te zostaną zweryfikowane poprzez szczegółową analizę przykładów praktycznych, studium literatury i licznych źródeł wtórnych. Praca zawiera cztery rozdziały i zakończenie: Rozdział pierwszy poświęcony jest istocie oraz znaczeniu strategii marketingowej. Rozdział drugi w całości oparty jest o proces tworzenia strategii marketingowej. Rozdział trzeci skupia się na narzędziach realizacji strategii marketingowej. Rozdział czwarty w całości poświęcony jest identyfikacji oraz ocenie strategii marketingowej przez firmę ABM SOLID S.A. w Tarnowie. Rozdział ten przedstawia powstanie oraz rozwój przedsiębiorstwa, zakres działalności spółki oraz jej Grupy Kapitałowej. W pracy do opracowania części teoretycznej skupiono się na analizie źródeł literatury zwartej (książkowej), czasopism branżowych i biznesowych na temat obecnej sytuacji sektora budowlanego w Polsce, oraz samodzielnej pracy w oparciu o materiały dostępne w bibliotece. W części praktycznej (empirycznej) wykorzystano takie metody jak wywiad bezpośredni z osobami odpowiedzialnymi za marketing w firmie ABM SOLID S.A. w Tarnowie oraz analiza udostępnionych przez firmę materiałów. Wszystkie trzy hipotezy badawcze zostały zweryfikowane pozytywnie.

Opis

Słowa kluczowe

strategia marketingowa, firma (przedsiębiorstwo), rodzaje strategii marketingowych, wdrażanie, narzędzia strategii marketingowych, rozwój przedsiębiorstwa

Cytowanie