Abstract:
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie systemu motywacyjnego stosowanego w firmie „Cukiernictwo Kazimierz Gwóźdź” w Nowym Sączu. Motywem podjęcia tematu była chęć zgłębienia problemu motywowania pracowników w firmie. Praca ma charakter teoretyczno – empiryczny i składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym dokonano analizy teorii naukowych dotyczących motywacji i motywowania. W pierwszej kolejności, określono istotę, cele i fazy rozwoju funkcji
personalnej oraz wskazano jej zadania. Następnie przedstawiono znaczenie, modele i różne teorie motywacji. Drugi rozdział skupia się na płacowych i pozapłacowych czynnikach motywacji. Zawiera on omówienie systemu wynagradzania jak płaca zasadnicza, premia i nagroda jako głównego elementu systemu motywacyjnego. Dalsza część rozdziału została poświęcona pozapłacowym czynnikom motywacji, jak awans, szkolenia i warunki pracy. W trzecim rozdziale omówiono metodologiczne założenia badań własnych. W pierwszej kolejności opisano teren badań, czyli firmę cukierniczą. Następnie określono cel, postawiono problemy i hipotezy badawcze, dobrano metody, techniki i narzędzia badawcze oraz dokonano analizy badanych pracowników. W czwartym rozdziale przedstawiono wyniki badań ankietowych oraz dokonano ich analizy i oceny z podziałem na płacowe i pozapłacowe.