Abstract:
Niniejsza praca jest próbą dokonania analizy strategicznej firmy Commercial Union Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie. Praca składa się z pięciu rozdziałów, w których poruszone zostały zarówno aspekty teoretyczne analizy strategicznej, jak i dokonana została analiza wnętrza oraz otoczenia firmy Commercia Union. W pracy znajdują się także sugestie co do dalszych kierunków rozwoju badanej firmy w oparciu o dokonaną analizę poszczególnych obszarów.
W rozdziale pierwszym uwaga skupiona została na omówieniu istoty strategii. W sposób szczegółowy omówione zostały takie zagadnienia jak jej definicja, cechy i struktura.
Rozdział drugi pracy przybliża metody analizy strategicznej. W rozdziale tym omówiona została definicja i rola analizy strategicznej oraz jej elementy metodyczne. Kolejny rozdział pracy to charakterystyka firmy Commercial Union Towarzystwo Ubezpieczeń na życie. W rozdziale tym przybliżona została historia firmy, jej działalność, wyniki finansowe oraz jej pozycja. Ostatni rozdział pracy to analiza wnętrza firmy Commercial Union. W rozdziale tym dokonana została analiza portfelowa badanego podmiotu za pomocą macierzy BCG, macierzy McKinseya, macierzy ADL, macierzy Hoffera oraz macierzy Ansoffa. W dalszej części rozdziału znajduje się analiza kluczowych czynników sukcesu. W rozdziale tym dokonana została także analiza metodą SWOT firmy Commercial Union oraz wyciągnięte zostały z niej wnioski co do dalszego postępowania firmy. Wreszcie na koniec dokonana została analiza metodą SPACE oraz zaproponowana została strategia w oparciu o którą firma powinna dalej prowadzić swą działalność.